50 konsumentek podpisało list otwarty do Andrzeja Rogowskiego, prezesa spółki Multimedia Polska SA, która niedawno reklamowała się w sposób widoczny powyżej.
List kolportuje Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które postanowiło zainicjować praktykę ujawniania imion i nazwisk prezesów zarządzających firmami publikującymi reklamy naruszające dobre obyczaje, co podkreśli ich osobistą odpowiedzialność za prowadzone przez ich firmy kampanie reklamowe. Jak mówi rzecznik Stowarzyszenia, Rafał Porzeziński, dotychczas szefowie firm ukrywali się za szczelną zasłoną swoich działów marketingu, reklamy czy biur prasowych, rozmywając i odsuwając od siebie bezpośrednią odpowiedzialność
Wiadomym jest jednak, że żadna kampania reklamowa, która przecież niesie za sobą duże koszty i określoną strategię działań firmy, nigdy nie odbywa się bez osobistego nadzoru jej kierownictwa. Chcemy więc wyciągnąć firmowych decydentów z cienia i pomóc konsumentom w bezpośrednim z nimi kontakcie. Za każdą kampanią reklamową stoją członkowie zarządów z konkretnymi imionami i nazwiskami.
Stowarzyszenie uważa, że bardziej spersonalizowane akcje konsumenckie przyniosą jeszcze lepszy skutek i w pozytywny sposób wpłyną na osoby zajmujące najwyższe stanowiska, by akceptowane przez nich kampanie reklamowe nie sięgały po seksistowskie stereotypy, prymitywne wykorzystywanie nagiego ciała, wulgarność czy chamstwo.
Poniżej treść listu, który z chęcią publikujemy, bo uważamy, że kampania firmy Multimedia było wyjątkowo żenująca i prymitywna. Na miejscu prezesa spółki zamiast chwalić się na lewo i prawo pomysłowością, płonęlibyśmy ze wstydu.
List otwarty konsumentek do Andrzeja Rogowskiego, prezesa Multimedia Polska S.A.
Szanowny Panie Prezesie,
Zdecydowałyśmy się napisać do Pana list otwarty, ponieważ zignorował Pan pytania, które do Pana wysłałyśmy uczestnicząc w akcji konsumenckiej organizowanej przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa (www.twojasprawa.org.pl).
Firma zarządzana przez Pana pozwoliła sobie umieścić w przestrzeni publicznej seksistowską reklamę, na której widoczna jest młoda modelka z rozpiętymi spodniami oraz hasło „Od września dajemy za darmo”. Jako kobiety mamy dosyć przedmiotowego traktowania wizerunku naszej płci. Wraz z wieloma innymi konsumentami wysłałyśmy do Pana list zadając kilka pytań na temat Pana osobistej odpowiedzialności za zgodę na umieszczenie wspomnianej reklamy w polskich miastach. Z informacji, jakie otrzymałyśmy, listy takowe wysłało około tysiąca osób.
Jednak nie miał Pan na tyle odwagi, aby odpowiedzieć na nasze listy. Chciałybyśmy, aby nie chował się Pan za tarczą korporacji, którą Pan zarządza. Najpierw zlekceważył Pan nas jako kobiety publikując reklamę uprzedmiotawiającą wizerunek kobiet, a potem jako konsumentki, nie odpowiadając na nasze listy.
Dlatego też ponawiamy nasze pytania licząc, że tym razem zachowa się Pan jak prawdziwy mężczyzna:
1. Czy osobiście zaaprobował Pan kampanię reklamową "Od września dajemy za darmo"?
2. Czy przekaz tej reklamy odpowiada Pańskiemu poczuciu humoru, czy też jest to humor, którym mieliby cechować się przyszli klienci Pańskiej firmy?
3. Czy uznaje Pan za etyczne prowadzenie tego typu kampanii marketingowej?
4. Co mam odpowiedzieć dziecku, które pyta o treść Państwa kampanii, i jak mu wyjaśnić, dlaczego kobieta w reklamie ma rozpięte spodnie?
Z poważaniem,
Eliza Gruszczyńska
Marta Pisarek
Dominika Michalak
Hanna Wituska
Agata Kosno
Arleta Oleksy
Anna Sulisz
Iwona Drężek
Eva Balejová
Katarzyna Kaczkowska
Agata Mincha
Lucyna Stefaniak
Joanna Paciorek
Anna Ratajczyk
Joanna Chwalewska
Anna Dębska
Ewa Szmytkowska
Jolanta Szewczyk
Katarzyna Pilarska
Dominika Włodarczyk
Karolina Opalach
Marta Madej
Katarzyna Gania
Katarzyna Derlatka
Joanna Kuberska
Anna Bogusz
Justyna Gotfryd
Agnieszka Kaflińska
Magdalena Dziembowska
Joanna Skowrońska
Lidia Chamier-Ciemińska
Anna Ober
Agnieszka Orłowska
Małgorzata Dziewiecka
Anna Walczak
Magdalena Mielcarek
Sylwia Radtke-Cichocka
Karolina Krzemińska
Dorota Kurowska
Katarzyna Astrachancew
Anna Kosobucka
Elżbieta Baran
Marta Kwaśny
Barbara Maj
Monika Trząskowska
Agnieszka Reczuch
Bożena Zapała
Monika Siekierka
Magdalena Nowak
Bogusława Toton
Ilona Podlasek
Anna Derwich
Magda Kryjak
Dagmara Jodko
Marta Kwaśny
Dorota Czermińska
Janina Witulska
Weronika Góra
mtp
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/119316-list-otwarty-konsumentek-do-prezesa-multimedia-polska-sa-ws-prymitywnej-reklamy-jego-firmy
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.