List otwarty konsumentek do prezesa Multimedia Polska SA ws. prymitywnej reklamy jego firmy

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Tak wyglądała reklama sieci kablowej Multimedia.
Tak wyglądała reklama sieci kablowej Multimedia.

50 konsumentek podpisało list otwarty do Andrzeja Rogowskiego, prezesa spółki Multimedia Polska SA, która niedawno reklamowała się w sposób widoczny powyżej.

List kolportuje Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które postanowiło zainicjować praktykę ujawniania imion i nazwisk prezesów zarządzających firmami publikującymi reklamy naruszające dobre obyczaje, co podkreśli ich osobistą odpowiedzialność za prowadzone przez ich firmy kampanie reklamowe. Jak mówi rzecznik Stowarzyszenia, Rafał Porzeziński, dotychczas szefowie firm ukrywali się za szczelną zasłoną swoich działów marketingu, reklamy czy biur prasowych, rozmywając i odsuwając od siebie bezpośrednią odpowiedzialność

Wiadomym jest jednak, że żadna kampania reklamowa, która przecież niesie za sobą duże koszty i określoną strategię działań firmy, nigdy nie odbywa się bez osobistego nadzoru jej kierownictwa. Chcemy więc wyciągnąć firmowych decydentów z cienia i pomóc konsumentom w bezpośrednim z nimi kontakcie. Za każdą kampanią reklamową stoją członkowie zarządów z konkretnymi imionami i nazwiskami.

Stowarzyszenie uważa, że bardziej spersonalizowane akcje konsumenckie przyniosą jeszcze lepszy skutek i w pozytywny sposób wpłyną na osoby zajmujące najwyższe stanowiska, by akceptowane przez nich kampanie reklamowe nie sięgały po seksistowskie stereotypy, prymitywne wykorzystywanie nagiego ciała, wulgarność czy chamstwo.

 

Poniżej treść listu, który z chęcią publikujemy, bo uważamy, że kampania firmy Multimedia było wyjątkowo żenująca i prymitywna. Na miejscu prezesa spółki zamiast chwalić się na lewo i prawo pomysłowością, płonęlibyśmy ze wstydu.

 

List otwarty konsumentek do Andrzeja Rogowskiego, prezesa Multimedia Polska S.A.


Szanowny Panie Prezesie,

Zdecydowałyśmy się napisać do Pana list otwarty, ponieważ zignorował Pan pytania, które do Pana wysłałyśmy uczestnicząc w akcji konsumenckiej organizowanej przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa (www.twojasprawa.org.pl).

Firma zarządzana przez Pana pozwoliła sobie umieścić w przestrzeni publicznej seksistowską reklamę, na której widoczna jest młoda modelka z rozpiętymi spodniami oraz hasło „Od września dajemy za darmo”. Jako kobiety mamy dosyć przedmiotowego traktowania wizerunku naszej płci. Wraz z wieloma innymi konsumentami wysłałyśmy do Pana list zadając kilka pytań na temat Pana osobistej odpowiedzialności za zgodę na umieszczenie wspomnianej reklamy w polskich miastach. Z informacji, jakie otrzymałyśmy, listy takowe wysłało około tysiąca osób.

Jednak nie miał Pan na tyle odwagi, aby odpowiedzieć na nasze listy. Chciałybyśmy, aby nie chował się Pan za tarczą korporacji, którą Pan zarządza. Najpierw zlekceważył Pan nas jako kobiety publikując reklamę uprzedmiotawiającą wizerunek kobiet, a potem jako konsumentki, nie odpowiadając na nasze listy.

Dlatego też ponawiamy nasze pytania licząc, że tym razem zachowa się Pan jak prawdziwy mężczyzna:

1.         Czy osobiście zaaprobował Pan kampanię reklamową "Od września dajemy za darmo"?

2.         Czy przekaz tej reklamy odpowiada Pańskiemu poczuciu humoru, czy też jest to humor, którym mieliby cechować się przyszli klienci Pańskiej firmy?

3.         Czy uznaje Pan za etyczne prowadzenie tego typu kampanii marketingowej?

4.         Co mam odpowiedzieć dziecku, które pyta o treść Państwa kampanii, i jak mu wyjaśnić, dlaczego kobieta w reklamie ma rozpięte spodnie?

 

Z poważaniem,

Eliza Gruszczyńska

Marta Pisarek

Dominika Michalak

Hanna Wituska

Agata Kosno

Arleta Oleksy

Anna Sulisz

Iwona Drężek

Eva Balejová

Katarzyna Kaczkowska

Agata Mincha

Lucyna Stefaniak

Joanna Paciorek

Anna Ratajczyk

Joanna Chwalewska

Anna Dębska

Ewa Szmytkowska

Jolanta Szewczyk

Katarzyna Pilarska

Dominika Włodarczyk

Karolina Opalach

Marta Madej

Katarzyna Gania

Katarzyna Derlatka

Joanna Kuberska

Anna Bogusz

Justyna Gotfryd

Agnieszka Kaflińska

Magdalena Dziembowska

Joanna Skowrońska

Lidia Chamier-Ciemińska

Anna Ober

Agnieszka Orłowska

Małgorzata Dziewiecka

Anna Walczak

Magdalena Mielcarek

Sylwia Radtke-Cichocka

Karolina Krzemińska

Dorota Kurowska

Katarzyna Astrachancew

Anna Kosobucka

Elżbieta Baran

Marta Kwaśny

Barbara Maj

Monika Trząskowska

Agnieszka Reczuch

Bożena Zapała

Monika Siekierka

Magdalena Nowak

Bogusława Toton

Ilona Podlasek

Anna Derwich

Magda Kryjak

Dagmara Jodko

Marta Kwaśny

Dorota Czermińska

Janina Witulska

Weronika Góra

 

mtp

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych