Perfidny donos na Lewandowskiego. Czy będzie musiał zrezygnować z funkcji w Komisji Europejskiej?

Czarne chmury zbierają się nad Januszem Lewandowskim, komisarzem UE ds. budżetu. Pojawiły się informację, że działa on niezgodnie z prawem wspólnotowym i narusza kodeks postępowania (Code of Conduct)  ustanowiony dla komisarzy. Zaskakującym elementem całej sytuacji jest fakt, że źródłem tego donosu jest… Platforma Obywatelska!

W swym najnowszym spocie wyborczym PO przekonuje, że tylko ona może wywalczyć dla Polski duże pieniądze w kolejnym budżecie Unii. Padają w nim słowa, że mamy w tych negocjacjach „mocną ekipę”, która będzie działać na rzecz naszego interesu. Jedną z osób pokazywanych w tym kontekście jest Janusz Lewandowski (obok Jerzego Buzka i Radosława Sikorskiego).

Pojawienie się Lewandowskiego i Buzka w tym kontekście jest całkowicie nie na miejscu. O ile z przewodniczącym Buzkiem sprawa jest raczej zabawna (jego kadencja kończy się w tym roku i nie będzie pełnił żadnej ważnej roli w decydującym okresie rozmów), o tyle wskazywanie, że komisarz Lewandowski jest częścią „polskiej ekipy” w negocjacjach budżetowych jest zupełnym pomieszaniem ról w Unii.

Lewandowski, gdyby miał reprezentować polskie stanowisko naruszyłby podstawową zasadę wyrażoną w preambule kodeksu komisarzy mówiącą, że „wykonują swoją pracę w interesie całej Unii” oraz, że „nie powinni ZWRACAĆ SIĘ  ani OTRZYMYWAĆ żadnych instrukcji od rządów krajów członkowskich”. Naruszenie tej zasady może grozić utratą funkcji.

I tak oto, dla celów propagandy wyborczej, robiąc Polakom „wodę z mózgu” licząc, że większość nie ma pojęcia o charakterze pracy Lewandowskiego, PO donosi na polskiego komisarza i obniża jego wiarygodność w Brukseli.

Warto tak „dbać” o nasze interesy?

Autor

Nowa telewizja informacyjna wPolsce24. Oglądaj nas na kanale 52 telewizji naziemnej Nowa telewizja informacyjna wPolsce24. Oglądaj nas na kanale 52 telewizji naziemnej Nowa telewizja informacyjna wPolsce24. Oglądaj nas na kanale 52 telewizji naziemnej

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych