"Uważam Rze" znowu liderem na rynku tygodników. To już nie jest efekt nowości

W czerwcu ukazujący się od lutego tygodnik pod względem sprzedażowym znowu wyprzedził "Politykę", "Newsweek Polska" i "Wprost".

Najnowsze dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy dotyczą tzw. rozpowszechniania płatnego razem. Wynika z nich, że sprzedaż "Uważam Rze. Inaczej pisane" wynosiła w czerwcu 131,7 tys. egz. Tuż za tytułem Presspubliki uplasowała się "Polityka" z wynikiem 130,4 tys. egz. (spadek rok do roku o 5,8 proc.), dalej są "Wprost" - 116,6 tys. egz. (wzrost o 27,6 proc.) oraz "Newsweek Polska" sprzedający średnio 112,1 tys. egz. (wzrost o 9 proc.).

Dzięki wysokim wzrostom sprzedaży "Wprost" i "Gazety Polskiej" łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych (bez "Uważam Rze", którego wyników nie można na razie porównywać do ubiegłorocznych) wzrosła rok do roku o 1,6 proc. i nieco przekroczyła 1 milion egz.

Publikujący przedruki z prasy polskiej "Tygodnik Angora" sprzedawał średnio 351,4 tys. egz.  i po raz pierwszy od wielu miesięcy odnotował rok do roku spadek sprzedaży: spadek o 2 proc. Nieco inaczej dystrybuowany "Gość Niedzielny" sprzedawał średnio 130 tys. egz. (spadek o 8,8 proc.), a "Gazeta Polska": 66,9 tys. egz., czyli o 31,8 proc. więcej niż rok wcześniej

Cały czas spada sprzedaż "Przekroju", który w czerwcu zanotował stratę rok do roku o 13,9 proc. do 37,4 tys. egzemplarzy.

Wynik "Tygodnika Powszechnego" spadł o 1,8 proc. do 21,4 tys. egz., a "Przeglądu" - o 5,1 proc., do 21,3 tys. egz. Publikujące przedruki z prasy zagranicznej "Forum" poprawiło natomiast swój średni wynik o 3,9 proc. do 17,7 tys. egz.

znp, rp.pl

Autor

Studio TV

W tym miejscu za chwilę pojawią się komentarze...