Szef domu mediowego Omnicom Media Group Jakub Bierzyński tłumaczy na portalu „Press” dlaczego projekty medialne adresowane do ludzi o poglądach prawicowych są z góry skazane na porażkę:
„Reklamodawcy nie garną się do prasy prawicowej. Jej czytelnicy nie są skłonni do zakupów i nie poddają się działaniom marketingowym” – wyjaśnia Bierzyński.
Przydałoby się więcej szczegółów tej intrygującej diagnozy socjologicznej. Wiadomo od dawna, że poglądy prawicowe są czymś w rodzaju jednostki chorobowej (objawy: paranoja, skłonność do agresji, obskurantyzm i ksenofobia). Ale dotąd mało pisało się i mówiło o zachowaniach rynkowych prawicowców. Na przykład o tym, że nie są skłonni do zakupów. Zapewne używają w związku z tym pralki typu „Frania”, telewizorów z kineskopem i radia z adapterem na winylowe płyty. Z chemii gospodarczej preferują skrobane mydło „szary jeleń”, a swetry robią na drutach (wiadomo, mohery).
Co do jednego pełna zgoda: ludzie o poglądach prawicowych rzeczywiście nie poddają się działaniom marketingowym.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/116965-z-zycia-prawicowcow-piotr-legutko-o-pewnej-intrygujacej-diagnozie-socjologiczno-medialnej
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.