Palikot przeprasza "Rzeczpospolitą" za sugestię, że dziennik drukował po 10/04 fikcyjne wydania dla Jadwigi Kaczyńskiej

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź

Jak podaje "Rzeczpospolita", Janusz Palikot przeprosił redaktora naczelnego tego dziennika oraz wydawcę (Presspublicę) za twierdzenie, że "Rzeczpospolita" przygotowywała specjalne numery gazety dla prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego.

Przeprosiny zostały złożone w formie oświadczenia na blogu:

"Janusz Palikot bardzo przeprasza redaktora naczelnego dziennika "Rzeczpospolita" Pawła Lisickiego" za opublikowanie na swoim blogu (...) wpisu zawierającego nieprawdziwą informację, iż po katastrofie smoleńskiej w kwietniu 2010 r. "zaprzyjaźniona politycznie Rzeczpospolita drukowała nawet fikcyjne numery gazety z informacjami o działalności prezydenta", która to nieprawdziwa informacja godzi w dobre imię i podważa wiarygodność zawodową Pawła Lisickiego, a także naraża go na utratę zaufania niezbędnego do wykonywania zawodu dziennikarza i piastowania funkcji redaktora naczelnego. Janusz Palikot składa wyrazy ubolewania z powodu bezprawnego naruszenia dóbr osobistych Redaktora Pawła Lisickiego."

"Rzeczpospolita" przypomina, że w styczniu 2011 r. Palikot twierdził, iż "przez kilka tygodni kwietnia Jarosław Kaczyński chodził prawie codziennie do szpitala w Warszawie, gdzie leżała Jadwiga Kaczyńska – matka braci – i udawał, że jest Lechem". Fikcyjne numery "Rz" miały pomóc prezesowi PiS utrzymywać matkę w przekonaniu, że prezydent Kaczyński żyje.

W ramach wyroku sądowego Palikot musi także wpłacić - na rzecz fundacji "Braciom najmniejszym" w Lublinie - 20 tys. zł.

Poproszony przez "Rz" o komentarz do sprawy, Palikot przesłał redakcji SMS-a o treści:

"Nic dodać, nic ująć! Jako człowiek ugodowy z natury!".

Sil

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych