Jak bardzo trzeba być odklejonym od rzeczywistości, żeby z pieniędzy podatników zlecać kampanię zachęcającą młodzież do słuchania mp3?

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. Tomasz Pisula
Fot. Tomasz Pisula

Niniejszy tekst został zainspirowany przez prowadzoną przez Narodowe Centrum Kultury kampanią outdoorową „Weź kulturę na wakacje". Choć za sprawą billboardów reklamujących rozmaite inicjatywy Europejskiego Funduszu Społecznego większość z nas zdążyła się już przyzwyczaić do marnotrawstwa środków publicznych, to jednak rzadko przybierało ono aż tak ostentacyjną formę.

Na sponsorowanych przez Narodowe Centrum Kultury 600 nośnikach (!) w 18 największych miastach polski pojawił się niedawno komiks, w którym radosny młodzieniec ... słucha muzyki z odtwarzacza z mp3. Slogan, bez którego trudno zrozumieć przesłanie tego dzieła głosi: „Weź kulturę na wakacje".

Zastanawiam się, jak bardzo trzeba być odklejonym od rzeczywistości, żeby z pieniędzy podatników zlecać kampanię outdoorową zachęcającą młodzież do słuchania mp3? Jak dowiedziałem się z dokumentów przetargowych zamieszczonych na stronie Narodowego Centrum Kultury, kampania ta kosztuje, drobnostka, 180.878 złotych. Zlecenie realizuje należąca do Grupy Agora firma AMS.

Jako że kampania ma potrwać do 15 lipca, zastanawiam się co jeszcze mogłoby w ten sposób reklamować Ministerstwo Kultury na nośnikach firmy należącej do Agory? Może oglądanie telewizji? Noszenie okularów? Czytanie gazet?

Redakcji wPolityce.pl proponuję przeprowadzenie konkursu wśród czytelników na najbardziej bezsensowną kampanię outdoorową, którą mógłby zlecić minister Zdrojewski z naszych pieniędzy. Chociaż może lepiej nie, jeszcze ją zorganizuje.

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Autor

Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych