Rozpoczęła się ogólnopolska akcja w obronie najmłodszych konsumentów przed treściami pornograficznymi w mediach.
W przesłanej do nas informacji, Stowarzyszenie Twoja Sprawa zwraca uwagę, że w wielu tygodnikach z programami telewizyjnymi, które kupują miliony rodzin w Polsce, znajdują się reklamy ostrych filmów pornograficznych, które można pobrać na telefony komórkowe.
Członkowie stowarzyszenia w obawie przed możliwością udostępnienia treści pornograficznych dzieciom, złożyło w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury.
Równocześnie ruszyła ogólnopolska akcja w obronie najmłodszych konsumentów, organizowana pod nazwą „Zanim porno wciągnie kolejne dziecko".
Magazyny telewizyjne wraz z zamieszczanymi tam reklamami ostrej pornografii na telefony komórkowe leżą zazwyczaj w centralnym miejscu domu. Przez cały tydzień korzystają z nich wszyscy domownicy. W ten sposób także każde dziecko, które ma komórkę, może bez jakiejkolwiek kontroli kupić i ściągnąć na telefon ostre porno za drobną kwotę, np. 1 złotych + VAT lub za niewiele więcej. Rodzice nie są w stanie takiego zakupu nawet wychwycić. Obok reklam filmów porno na tej samej stronie umieszczane są często reklamy produktów dla dzieci, takie jak gry lub tapety na telefony. Mimo, że reklamy porno są częściowo zasłonięte, każdy jest w stanie zidentyfikować reklamowaną treść. - czytamy w oświadczeniu Stowarzyszenia Twoja Sprawa.
Rzecznik prasowy stowarzyszenia, Rafał Porzeziński tłumaczy, że od wielu miesięcy do Stowarzyszenia Twoja Sprawa od konsumentów docierały sygnały o tego typu praktyce. Po dokładnym zbadaniu sprawy, zdecydowano o złożeniu zawiadomienia do prokuratury.
Zgodnie z art. 202 kodeksu karnego, kto rozpowszechnia treści pornograficzne w sposób umożliwiający małoletniemu zapoznanie się z nimi podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Choć same reklamy zawierają ostrzeżenie, że treści są przeznaczone tylko dla dorosłych, aby uzyskać dostęp do serwisów, potencjalny nabywca musi jedynie klikając w odpowiedni link zadeklarować, że ma ukończone 18 lat (w przypadku wielu serwisów nawet taka procedura nie jest stosowana). Po ściągnięciu filmu zaczynają przychodzić wulgarne i obsceniczne SMS-y zachęcające do dalszych zakupów. Każde dziecko, które kupiło tego typu film zaczyna być atakowane przez sprawną marketingową machinę.
Stowarzyszenie Twoja Sprawa apeluje, aby wszystkie osoby, którym zależy na prawidłowym rozwoju dzieci i młodzieży, również w aspekcie ich zdrowej seksualności, wsparły działania STS podejmując drobny wysiłek i przyłączając się do akcji „Zanim porno wciągnie kolejne dziecko!". Akcja polega na wysyłce e-maili do Prokuratura Generalnego oraz do wydawców magazynów, które publikują reklamy filmów pornograficznych. Wystarczy wejść na stronę www.twojasprawa.org.pl, aby w ciągu 2 minut wziąć udział w tej akcji konsumenckiej. - czytamy w oświadczeniu.
Źródło: twojasprawa.org.pl
pedro
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/113926-w-popularnych-tygodnikach-publikowane-sa-reklamy-ostrych-filmow-porno-zareaguj-zanim-porno-wciagnie-kolejne-dziecko
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.