Edward Miszczak w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl twierdzi, że pasma poranne w TVP są już prawie identyczne, jak w przypadku „Dzień Dobry TVN":
Uważam, iż telewizja publiczna jest bardzo potrzebna – przy czym nie może być kolejną telewizją komercyjną, tylko powinna zachować charakter telewizji misyjnej. Niestety w przypadku TVP nic na to na razie nie wskazuje. TVP robi niewiele, aby być kreatywną i spełniać swoją misję. Na przykład pasma poranne w TVP są już prawie identyczne, jak w przypadku naszego „Dzień Dobry TVN" – jest to kopiowanie kolorystyki, grafiki i tematyki. Nie przystoi to publicznemu nadawcy. Nie jestem też zwolennikiem przerywania programów w TVP reklamami.
- tłumaczy Miszczak.
Czy na te słowa odpowie ktoś z TVP? Czy wskazując na postępującą komercjalizację nadawcy publicznego, Miszczak nie ma racji? Wreszcie - czy TVP ma inne wyjście w sytuacji, kiedy kampania polityczna PO sprzed dwóch lat, wezwania do niepłacenia abonamentu, zdemolowała przychody tej spółki?
Miszczak przyznaje też, że TVN zmniejszył ofertę publicystyczną w głównym kanale na rzecz TVN24.
Mamy na antenie „Fakty", „Superwizjer" oraz „Uwagę". Szczególnie ten ostatni program jest blisko widza, pomaga rozwiązywać liczne problemy naszych odbiorców. Na pewno nie będziemy tej oferty już dalej ograniczać. Dodatkowo zamierzamy pokazywać ekskluzywne produkcje publicystyczne jako uzupełnienie obecnej oferty. Taką pozycją będzie na przykład film Ewy Ewart „W milczeniu", zrealizowany z okazji rocznicy katastrofy pod Smoleńskiem. Premierę tego dokumentu planujemy na początku kwietnia.
Tak naprawdę to likwidacja, zostały bowiem pasma nie tyle publicystyczne, co interwencyjne.
Miszczak mówi też, że stacja testuje emisję TVN24 w wersji na iPada i będzie ona dostępna w niedalekiej przyszłości.
Wreszcie ostatnie pytanie redaktora portalu Wirtualnemedia.pl: Czy w Polsce miejsce na kolejną naziemną stację komercyjną o charakterze ogólnym? I zaskakująca odpowiedź Miszczaka:
Polski rynek nie został jeszcze zamknięty. Proszę popatrzeć na rynek bankowy – był niby nasycony, a ciągle powstają nowe banki. Jeśli znalazłby się ktoś, kto chciałby zainwestować duże pieniądze w zbudowanie prywatnej stacji, mógłby się z tym tematem zmierzyć. TVN w momencie powstawania miał poważny problem z możliwościami dystrybucji. Dzisiaj jest cała paleta możliwości, nie ma z tym żadnego problemu. Uważam, że polski rynek ma w tym temacie jeszcze potencjał.
Więcej: Wirtualnemedia.pl
wu-ka
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/111970-edward-miszczak-dyrektor-programowy-tvn-krytykuje-telewizje-publiczna-kopiowanie-kolorystyki-grafiki-i-tematyki
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.