Mecom: Będziemy bronili wydawniczej niezależności i wolności słowa w „Rzeczpospolitej"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź

Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita" oraz dwaj członkowie zarządu spółki Presspubliki złożyli w piątek do sądu pozew o rozwiązanie spółki. Presspublica jest wydawcą m.in. dziennika "Rzeczpospolita".

Większość udziałów (51 proc.) Presspubliki ma od października 2006 r. brytyjska Mecom Group. Resztę akcji spółki ma PW "Rzeczpospolita", która jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa.

W związku z tym rzecznik Mecomu, właściciela większościowych udziałów w Presspublice, wydał oświadczenie (publikujemy za www.wirtualnemedia.pl):

Oświadczenie rzecznika prasowego Mecomu:

Wyniki Presspubliki w czasie największego w historii kryzysu na rynku reklamy były wzorowe. Dziś nadal się poprawiają. Tytuł zwiększył swoje udziały w rynku i wyeliminował niemieckiego konkurenta – „Dziennik". Te sukcesy „Rzeczpospolitej" z ostatnich kilku latach były efektem działań jej kadry menedżerskiej. Mecom jest dumny i wdzięczny za pracę i poświęcenie menedżerów Presspubliki i jej pracowników. Dlatego będziemy kontynuować obronę wydawniczej niezależności i wolności słowa w „Rzeczpospolitej", tak jak robimy to w innych naszych tytułach w Europie. Polityczne ingerencje w sprawy wydawnictwa będą ujawniane i zwalczane przed polskimi i europejskimi sądami.

Wg doniesień medialnych (m. in. Pressserwis) wniosek państwowego udziałowca może być próbą zablokowania ewentualnej sprzedaży udziałów przez Mecom. Działanie PW "Rzeczpospolita" może też oznaczać próbę odzyskania tytułu "Rzeczpospolita" przez Skarb Państwa. Zgodnie bowiem z umową spółki, w przypadku jej rozwiązania lub likwidacji tytuł "Rzeczpospolita" wraca do państwowego udziałowca.

Sil

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych