Sojusz Lewicy Demokratycznej przygotował dokument zawierający konkretne porady jak kandydaci w wyborach samorządowych powinni korzystać z internetu. Do dokumentu dotarła reporter radia TOK FM.
Jak pisze Łukasz Antkiewicz na serwisie tokfm.pl, sześciostronicowy poradnik jest rozsyłany działaczom SLD w całym kraju. Dostało go ok. 45 tys. osób. Poradnik zawiera m.in. informacje dotyczącego tego jak ma wyglądać strona internetowa, jak prowadzić konto na Facebooku czy Naszej-klasie oraz inne wskazówki przydatne w czasie działalności wyborczej w internecie. SLD radzi swoim kandydatom, by byli "naturalni" w sieci oraz by nie łamali netykiety (m.in. poprzez spam czy łamanie praw autorskich.)
Mocno stawiamy w tych wyborach na kontakt interaktywny. Kampania wyborcza teraz głównie zaczyna toczyć się w sieci. Chcemy więc, aby nasi kandydaci wypadli w tym jak najlepiej - powiedział TOK FM Łukasz Naczas z biura Sojuszu.
Pomysł na rozsyłanie poradnika z podstawami internetowej walki wyborczej ma pewien sens. Ale każda kampania jest unikalna, a obecność w sieci to coś znacznie więcej niż dobrze wyglądająca strona internetowa czy przysłowiowe już konto na Facebooku. O tym kandydaci SLD też muszą pamiętać, inaczej ich kampanie w sieci będą do siebie podobne niczym krople wody.
Cieszy jednak fakt, że w partiach politycznych w naszym kraju zaczyna pojawiać się coś na kształt myślenia strategicznego w sprawie internetu. Oczywiście najlepszy nawet poradnik nie ma sensu, jeśli nie pójdą za nim konkretne działania. Początek jednak już jest.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/105659-sld-dba-o-swoich-kandydatow-w-sieci
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.