OBOP: Polacy za pomnikiem ofiar, krytycznie o pochówku na Wawelu

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź

Najnowszy sondaż TNS OBOP przynosi informację nt. pogladów Polaków w sprawie postulatu budowy pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej w centrum stolicy.

„(…) opinia masowa jest bardzo podzielona: 51% uważa, że „katastrofa smoleńska i jej ofiary powinny mieć pomnik w centrum Warszawy” (z prawie dwukrotną przewagą „raczej tak”,) zaś 41% jest przeciwnego zdania (z równowagą odpowiedzi skrajnych i umiarkowanych)” – stwierdza OBOP.

Oto szczegółowy rozkład głosów:

Czy katastrofa smoleńska i jej ofiary powinny mieć pomnik w centrum Warszawy?

zdecydowanie tak 18%

raczej tak 33%

raczej nie 21%

zdecydowanie nie 20%

trudno powiedzieć 8%

OBOP zapytał też Polaków o ocenę decyzji o pochowaniu Prezydenta Kaczyńskiego na Wawelu:

Czy Pana(i) zdaniem decyzja o pochowaniu prezydenta Lecha Kaczyńskiego na Wawelu była słuszna?

zdecydowanie tak 10%

raczej tak 17%

raczej nie 29%

zdecydowanie nie 35%

trudno powiedzieć 9%

Wielka żałoba nie była dobrym czasem ani do oceny polityki Lecha Kaczyńskiego, ani do oceny decyzji arcybiskupa krakowskiego o pochowaniu prezydenta na Wawelu; pochówek na Wawelu nie był wynikiem jakiegoś konsensu społeczeństwa w tej dziedzinie. Krótki i gwałtowny spór między „Gazetą Wyborczą” a „Rzeczpospolitą” oraz demonstracja w Krakowie pozostały jednak śladem i dowodem, że szybka decyzja kardynała nie zyskała wówczas powszechnej akceptacji” – ocenia OBOP.

Sondaż zrealizowano w dniach 2 – 5 września 2010 r. na ogólnopolskiej losowej reprezentatywnej próbie 1005 mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia.

Skaj

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Autor

Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych