Od The Times/Sunday Times odwracają się nie tylko reklamodawcy w internecie, ale też PRowcy którzy nie chcą by ich klienci udzielali wywiadów, które później nie znajdą się w Google – twierdzi The Independent.
Ian Burnell z The Independent w obszernym tekście analizuje pierwsze dwa miesiące eksperymentu Ruperta Murdocha i jego gigantycznego konglomeratu medialnego News Corp. Eksperyment ten polega na tym, że w internecie treść papierowego wydania dostępna jest tylko po wykupieniu abonamentu. Na "zewnątrz" nie ma praktycznie nic.
Cytowani przez Burnella insiderzy rynku medialnego, jak na przykład Rob Lynam, z agencji MEC która ma w swoim portfolio m.in. Chanel, Orange, Lloyds Banking Group:
Nie reklamujemy się tam. Jeśli nie ma tam odwiedzin, to reklamy nie mają sensu. A w internecie mamy więcej opcji niż w świecie tradycyjnych mediów, jeśli chodzi o miejsce reklamowe.
Analityk rynku Adrian Durny mówi dla The Independent:
Na poziomie marki, Times.co.uk stał się martwy jeśli chodzi o informacje w internecie. To będzie trudne do naprawienia.
Ale moim zdaniem dużo bardziej niebezpieczne dla The Times od ucieczki reklamodawców internetowych są opisywane przez Burnella przypadki w których PRowcy odmawiali Timesowi wypowiedzi i wywiadów swoich klientów, z obawy przed tym że ta treść zniknie w Google. Informacje znalezione przez reporterów The Times pojawią się w internecie, tylko gdy konkurencji je zacytuje (zarabiając przy tym).
Reguły internetu są proste - jeśli czegoś nie ma w Google - to ta treść nie istnieje. Murdoch może sobie pozwolić na to, by jego flagowy projekt w Wielkiej Brytanii stawał się powoli nieważny. Ale tylko Murdocha na to stać. Michael Masnick z wpływowego serwisu TechDirt podsumowuje: Murdoch tylko zwiększa problemy całej branży.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/105439-the-independent-eksperyment-murdocha-ma-fatalne-skutki
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.