The Independent: eksperyment Murdocha ma fatalne skutki

Od The Times/Sunday Times odwracają się nie tylko reklamodawcy w internecie, ale też PRowcy którzy nie chcą by ich klienci udzielali wywiadów, które później nie znajdą się w Google – twierdzi The Independent.

Ian Burnell z The Independent w obszernym tekście analizuje pierwsze dwa miesiące eksperymentu Ruperta Murdocha i jego gigantycznego konglomeratu medialnego News Corp. Eksperyment ten polega na tym, że w internecie treść papierowego wydania dostępna jest tylko po wykupieniu abonamentu. Na "zewnątrz" nie ma praktycznie nic.

Cytowani przez Burnella insiderzy rynku medialnego, jak na przykład Rob Lynam, z agencji MEC która ma w swoim portfolio  m.in. Chanel, Orange, Lloyds Banking Group:

Nie reklamujemy się tam. Jeśli nie ma tam odwiedzin, to reklamy nie mają sensu. A w internecie mamy więcej opcji niż w świecie tradycyjnych mediów, jeśli chodzi o miejsce reklamowe.

Analityk rynku Adrian Durny mówi dla The Independent:

Na poziomie marki, Times.co.uk stał się martwy jeśli chodzi o informacje w internecie. To będzie trudne do naprawienia.

Ale moim zdaniem dużo bardziej niebezpieczne dla The Times od ucieczki reklamodawców internetowych są opisywane przez Burnella przypadki w których PRowcy odmawiali Timesowi wypowiedzi i wywiadów swoich klientów, z obawy przed tym że ta treść zniknie w Google. Informacje znalezione przez reporterów The Times pojawią się w internecie, tylko gdy konkurencji je zacytuje (zarabiając przy tym).

Reguły internetu są proste - jeśli czegoś nie ma w Google - to ta treść nie istnieje. Murdoch może sobie pozwolić na to, by jego flagowy projekt w Wielkiej Brytanii stawał się powoli nieważny. Ale tylko Murdocha na to stać. Michael Masnick z wpływowego serwisu TechDirt podsumowuje: Murdoch tylko zwiększa problemy całej branży.

 

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych