Gwiazda Doliny Krzemowej kończy z social media. Początek trendu?

Leo Laporte ma dość mediów społecznościowych. Ten znany komentator zajmujący się branżą internetową/technologiczną/medialną w USA oświadczył niedawno, że zaczyna ponownie koncentrować się na swoim blogu.   Czy to początek trendu?

Frustracja Laporte sięgnęła zenitu, gdy odkrył, że w wyniku błędu technicznego przez tydzień jego posty nie pojawiały się na Google Buzz. Żaden z jego 17, 000 obserwatorów na tym serwisie tego nie zauważył ani też się tym specjalnie nie przejął. Jak pisze Laporte:

Wtedy zdałem sobie sprawę, że wszystko co napisałem przez ostatnie 4 lata na  serwisach Twitter, Jaiku, Friendfeed, Plurk, Pownce, and, i tak, na Google Buzz było ogromną stratą czasu. Krzyczałem do ogromnej „komory echowej” gdzie nikt mnie nie słyszał, gdyż wszyscy byli zajęci krzyczeniem do siebie. (…) Jakie to poniżające. Jak demoralizujące.

Laporte ogłosił, że koncentruje się tylko na blogowaniu i na innych formach bardziej „tradycyjnej aktywności”.

Inny znany komentator z Doliny Krzemowej, Luis Gray  podsumowuje : nadszedł czas na kontrolę swojej aktywności w internecie, i zerwanie z wieloma osobowościami na setkach serwisów. Czas na powrót do blogów, jako do centrów życia w internecie.

Dyskusja która zapoczątkował Laporte jest bardzo ciekawa. W dobie wszechobecności social media, zwłaszcza w sferze medialno-politycznej nietrudno zgubić własny głos w kakofonii innych. Blogi dają kontrolę, której brak na Facebooku i Twitterze. Nacisk, który teraz kładzie się na social media, może być chwilową modą. A już na pewno nie można całkowicie przenieść się ze swoją aktywnością tylko do mediów społecznościowych. To cenna uwaga, także dla polityków. W Polsce dla tych ostatnich będzie cenna..za jakiś czas.

 

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych