Amerykański Newsweek poświęca w tym tygodniu wiele miejsca na tekst o serwisie Huffington Post i jego założycielce, Ariannie Huffington. Zdaniem Daniela Lyonsa z Newsweeka, jeśli nawet Arianna znalazła odpowiedź na pytanie o przyszłość mediów, i tak ta przyszłość jest bardzo trudna.
Tekst Newsweeka zawiera przede wszystkim kilka ciekawych liczb dotyczących Huffington Post. I tak, serwis ten przyciągnął w czerwcu 24.3 milliona unikalnych użytkowników. Lyons zauważa, że to wynik lepszy niż osiągnęły Washington Post i USA Today i prawie tak samo dobry jak wyniki New York Timesa. Huffington zatrudnia 88 redaktorów i dziennikarzy (cała firma zatrudnia 178 osób), a 40% treści publikowanej na serwisie pochodzi z innych źródeł. Na serwisie pisze 6,000 blogerów, a niektóre artykuły przyciągają 5,000 komentarzy.
Te wszystkie imponujące liczby bledną jednak przy tej najważniejszej: po raz pierwszy w swej ponad 5 letniej historii Huffington Post zaczął zarabiać na siebie, przynosząc 30 mln dolarów dochodu.
Ale przyszłość serwisu nie jest oczywista: ciągle pojawiają się plotki o jego przejęciu (czy to przez MSNBC czy to przez Yahoo!) a konkurencja w branży jest bardzo ostra. Reklamy w internecie nie są tak dochodowe jak te w tradycyjnych mediach, ale Arianna Huffington i jej zespół są optymistami jeśli chodzi o dalszy rozwój firmy, mimo że jej dalsza strategia monetyzacyjna jest niejasna. Niejasna jest również odpowiedź na pytanie, czy sukces Huffington Post może być powielony, i jak długo będzie trwać dobra passa tego przedsięwzięcia.
Lyons musi wiedzieć o co toczy się gra. W końcu Newsweek został wystawiony niedawno na sprzedaż, a nowy właściciel na pewno zacznie od cięć. Może jego tekst to bardzo specyficzne CV?
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/104473-newsweek-o-huffington-post