Jak wynika z najnowszych danych przedstawionych przez Nielsen Audience Measurement, a opublikowanych przez portal Wirtaulnemedia.pl, wyniki ogladalności neoTVP nie zachwycają.
Jeden z głównych programów publicystycznych stacji tj. „Pytanie dnia” nie zachwyca, gdyż średnia oglądalność pierwszych dziesięć odcinków wyniosła 145 tys. osób, a warto dodać, że program ten nadawany jest po głównym serwisie informacyjnym „19:30”.
Jak wskazują Wirtualnemedia.pl, początek programu zdoła jeszcze obejrzeć nieco ponad milion widzów, później ilość widowni dramatycznie spada. „Pytanie dnia” zastąpiło od początku kwietnia dotychczasowy program publicystyczny „Gość 19.30”, który także był nadawany po głównym wydaniu „Wiadomości”.
Publicystyka zawodzi
Pierwsze dwa tygodnie emisji zgromadziły przed telewizorami średnio ok. 145 tys. widzów, co jak na standardy ogólnopolskiej telewizji publicznej nie stanowi szczególnie zachwycającego wyniku. Udział w rynku, jak wynika z danych przedstawionych przez Nielsen Audience Measurement, osiągnął 1,23 proc. wśród wszystkich widzów, 0,6 proc. w grupie komercyjnej 16-49, a także 0,72 proc. w grupie 16-59.
Największą popularnością cieszył się odcinek z 10 kwietnia, w którym gościem prowadzącej program Doroty Wysockiej-Schnepf był poseł Koalicji Obywatelskiej Roman Giertych. Rozmowę z nim obejrzało 212 tys. widzów, co z kolei przełożyło się na 1,76 proce. udziału w rynku.
Na kanale pierwszym Telewizji Polskiej emitowanych jest kilka pierwszych minut rozmowy z gośćmi „Pytania dnia” i w pierwszych dwóch tygodniach oglądalność sięgnęła 1,08 mln widzów, a to stanowi 9,39 proc. rynku pośród wszystkich oglądających. Gorzej wypada to w grupie komercyjnej 16-49 (6,29 proc.) i w grupie 16-59 (5,96 proc.). Warto zauważyć, że początek „Pytania dnia” transmitowany jest również przez Telewizję Polonia, gdzie pierwszych dziesięć odcinków programu zgromadziło przed odbiornikami 31,8 tys. oglądających (0,27 proc. udziału w rynku).
Spadek oglądalności
Dla porównania, emitowany od 29 grudnia 2023 r. do 1 kwietnia 2024 r. po „Wiadomościach” program publicystyczny w TVP Info „Gość 19.30” radził sobie znacznie lepiej, gdyż średnia widownia wyniosła 169 tys. osób, co przełożyło się na 1,35 proc. udziału w rynku pośród wszystkich widzów, 0,75 proc. w przedziale wiekowym 16-49 lat oraz 0,83 proc. w grupie wiekowej 16-59 lat.
Program „Pytanie dnia”, który miał być chyba sztandarowym projektem publicystycznym neoTVP zasilili dziennikarze z „Gazety Wyborczej” (Justyna Dobrosz-Oracz, Dorota Wysocka-Schnepf) oraz Marek Czyż, któremu przypadło prowadzenie głównego serwisu informacyjnego „19:30”.
CZYTAJ TEŻ:
pn/Wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/689181-porazka-neotvp-stacja-notuje-powazny-spadek-ogladalnosci