Francuska Krajowa Komisja ds. Informatyki i Wolności (CNIL) nałożyła kary 150 mln euro na Google i 60 mln euro na Facebooka za ich politykę w zakresie „cookies” (tł. ciasteczek). Obie grupy nie pozwalają użytkownikom na łatwe odrzucanie plików cookie – poinformowała AFP w czwartek.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Google zwolni pracowników, którzy nie zaszczepili się przeciw COVID-19. Może to dotknąć nawet 150 tys. osób
Pliki „cookie” są wykorzystywane w szczególności do ukierunkowanej reklamy.
CNIL stwierdziła, że strony facebook.com, google.fr i youtube.com nie pozwalają odrzucać plików cookie instalowanych na komputerach użytkowników tych platform” - oświadczono.
Firmy mają trzy miesiące na wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu tzw. ciasteczek, w przeciwnym razie każda z firm będzie musiała zapłacić grzywnę w wysokości 100 tys. euro za każdy dzień opóźnienia. W odpowiedzi przesłanej do AFP, Google ogłosił zmianę swoich praktyk po decyzji CNIL.
aw/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/580884-francja-ukarala-google-i-fb-grzywna-za-polityke-cookies