Do elektryzujących informacji dotarło NBC News. Jak podaje portal, „Facebook był odpowiedzialny za ‘społecznościową wojnę domową’ w Polsce” w trakcie kampanii wyborczej 2019 roku.
CZYTAJ TAKŻE: Sygnalistka znów ostrzega przed Facebookiem: Firma Zuckerberga będzie podsycała więcej niepokojów na całym świecie
Facebook, który jest najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie, w ostatnim czasie boryka się z ogromnymi problemami wizerunkowymi. Niedawno doszło do wielkiej awarii serwisu i niemożliwe było korzystanie z niektórych aplikacji, będących własnością Facebooka.
Kolejną kwestią mocno naruszającą dobre imię firmy, jest sprawa „Facebook Papers”, w której wypłynęły wewnętrzne dokumenty i komunikacja pracowników giganta cyfrowego.
Frances Haugen, była menedżerka Facebooka podczas wystąpienia przed komisją specjalną brytyjskiego Parlamentu w poniedziałek wyznała, że firma będzie podsycała więcej niepokojów na całym świecie, ponieważ jej algorytmy są zaprojektowane tak, by promować kontrowersyjne treści.
Frances Haugen zeznała, że algorytmy Facebooka radykalizują jego użytkowników.
W ten sposób ktoś o poglądach centrolewicowych będzie popychany w stronę skrajnej lewicy a ktoś centroprawicowy do skrajnej prawicy
— powiedziała.
„Społecznościowa wojna domowa”
Okazuje się, że Polska padła ofiarą zmiany algorytmów Facebooka, do których doszło w 2018 roku. NBC News przywołuje wewnętrzne wiadomości pracowników firmy, wskazuje, jakie działania podjęto w naszym kraju.
Partie polityczne w całej Europie twierdzą, że zmiana algorytmu Facebooka w 2018 roku zmieniła charakter polityki. Na gorsze
— stwierdził jeden z pracowników serwisu.
Facebook był odpowiedzialny za „społecznościową wojnę domową” w internetowym dyskursie politycznym w Polsce
— pisał inny pracownik, opierając swoją opinię na dyskusji z partiami w Polsce.
Niestety nie wskazał, o które stronnictwa polityczne może chodzić, ani kto miał być odpowiedzialny za wspomnianą „społecznościową wojnę domową”.
NBC News przypomina także za agencją Reutera, iż kampania wyborcza w 2019 roku w Polsce skupiała się m.in. na temacie integracji europejskiej, czy kwestii LGBT.
Ekstremistyczne partie polityczne w różnych krajach cieszyły się z tego, jak nowy algorytm nagradzał ich „strategie prowokacyjne” na takie tematy, jak migracja
— podkreślił jeden z pracowników Facebooka.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
mm/nbcnews.com/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/571513-facebook-wplywal-na-kampanie-w-polsce-szokujace-ustalenia