Jak wynika z badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl, Polacy są podzielenie w kwestii intencji mediów, które 10 lutego ogłosiły jednodniowy strajk i przerwały nadawanie.
Zdaniem 52 proc. badanych, akcja była „przede wszystkim obroną swoich dochodów (interesów). Tak sądzi aż 86 proc. wyborców Zjednoczonej Prawicy, i zaledwie 15 proc. wyborców Koalicji Obywatelskiej.
Z kolei w opinii 48 proc. badanych, działania mediów były „przede wszystkim obroną wolności słowa i demokracji”. Ten pogląd dominuje w elektoracie opozycji.
Pracownia Social Changes zapytała także o poparcie dla planowanego przez rząd podatku od reklam. Wsparło go 30 proc. badanych, a 52 proc. było przeciw. Tu również widać bardzo wyraźny podział polityczny.
Sprawa protestu mediów odbiła się bardzo szerokim echem; słyszało o niej aż 93 proc. badanych.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków N=1095 osób w dniach od 12 do 15 lutego 2021 roku.
Prej
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/540248-strajk-mediow-obrona-dochodow-czy-walka-o-wolnosc-slowa