Kolejny spór w Agorze. Związki zawodowe kwestionują zasady pracy zdalnej ustalone przez firmę.
Jak informuje portal wirtualnemedia.pl:
Komisja Dziennikarek i Dziennikarzy przy OZZ Inicjatywa Pracownicza była zdania, że Agora „ominęła prawo”, wprowadzając zasady pracy zdalnej, ponieważ wymagało to konsultacji ze związkami zawodowymi. Agora odpowiada, że nie wymaga to dokonywania zmian w regulaminie pracy
– czytamy.
Zmiany wprowadzone przez władze spółki miały nie być konsultowane ze związkowcami, którzy przekonują, że firma „ominęła prawo”.
Ogólnopolski Związek Zawodowy Inicjatywa Pracownicza w piśmie do zarządu i HR spółki zwrócił uwagę, że nikt nie konsultował z nimi zasad pracy zdalnej, a w dokumencie nie ma mowy m.in. o ekwiwalencie za prąd czy internet, co związek uznał „za wysoce niewłaściwe”. Co więcej, w piśmie stwierdzono, że firma „ominęła prawo”, ponieważ pominięto przepisy Kodeksu pracy, wprowadzając oddzielne wobec Regulaminu pracy „Zasady pracy zdalnej”
– czytamy.
Wizyta szefa w domu?
Pracownikom spółki przedstawiono nowy dokument dot. pracy zdalnej.
Zawierał on ogólne zasady dotyczące pracy zdalnej, miejsca i czasu jej wykonywania czy możliwości kontrolowania pracownika przez firmę poprzez na przykład wizytę szefa w miejscu zamieszkania pracownika
– pisze portal.
Mly/wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/538863-spor-w-agorze-zwiazkowcy-twierdza-ze-ominieto-prawo