Dyskutując o propozycji wprowadzenia podatku od reklam, internauci zwrócili uwagę na to, ile poszczególne grupy medialne zapłaciły podatku CIT za rok podatkowy 2019. Sięgając zatem po dane udostępnione przez ministerstwo finansów, sprawdźmy kto i jaką sumę skierował do budżetu państwa z tytułu podatku CIT.
CZYTAJ WIĘCEJ:
W zestawieniu wyróżniliśmy grupę Agora, Eurozet, Polsat, TVN, RASP i Telewizję Polską. W danych udostępnionych przez resort finansów w rubryce „podatek należny, po uwzględnieniu podatku o którym mowa w art. 24b ustawy CIT”, czytamy:
PODATKOWA GRUPA KAPITAŁOWA AGORA - 11,5 mln zł
PODATKOWA GRUPA KAPITAŁOWA EUROZET - 9,6 mln zł
CYFROWY POLSAT SPÓŁKA AKCYJNA - 96 mln zł
TELEWIZJA POLSAT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 91 mln zł
TVN SPÓŁKA AKCYJNA - 5,1 mln zł
TVN MEDIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 28 mln zł
RINGIER AXEL SPRINGER POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 3,6 mln zł
TELEWIZJA POLSKA SPÓŁKA AKCYJNA - 7,4 mln zł
BAUER POLEN INVEST GMBH - 4,2 mln zł
W zestawieniu znalazły się również Google i Facebook.
GOOGLE POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 13,5 mln zł
FACEBOOK POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 4,2 mln zł
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/538800-kto-ile-zaplacil-podatku-cit-w-2019-r-sprawdz