Akcja „Media bez wyboru” jest działaniem skierowanym na obronę interesów właścicieli prywatnych mediów przed nałożeniem na nich nowego podatku - oceniło CMWP SDP. Na obecnym etapie prac nie można przewidzieć, „w jaki sposób regulacje wpłyną na realizację zasady wolności słowa”.
CZYTAJ TAKŻE:
Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ. Część prywatnych mediów w środę protestuje we wspólnej akcji „Media bez wyboru”.
Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP - w związku z licznymi zapytaniami dziennikarzy o stanowisko CMWP SDP w sprawie akcji „Media bez wyboru” - poinformowało na swojej stronie (cmwp.sdp.pl), iż w jego ocenie „jest ona działaniem skierowanym na obronę interesów właścicieli prywatnych mediów przed nałożeniem na nich nowego podatku od wpływów reklamowych, ale na obecnym etapie prac legislacyjnych nie można jednoznacznie przewidzieć, w jaki sposób proponowane regulacje wpłyną na realizację zasady wolności słowa w naszym państwie”.
Przypomniano, że projekt ustawy został przedstawiony w pierwszych dniach lutego, a obecnie jest na wstępnym etapie konsultacji i nie został jeszcze przyjęty przez Radę Ministrów.
CMWP SDP podda go analizie prawnej oraz przedstawi swoje oficjalne stanowisko na jego temat, gdy rozpocznie się proces legislacyjny w Parlamencie
—przekazano.
Pod stanowiskiem podpisała się dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP dr Jolanta Hajdasz.
kk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/538711-stanowisko-cmwp-sdp-ws-akcji-media-bez-wyboru