Jak wynika z badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl, Polacy deklarują duże poparcie dla postulatu polskiej własności mediów.
W naszym badaniu zadaliśmy respondentom następujące pytanie:
Z którym z poniższych stwierdzeń Pani/Pan zgadza się najbardziej?
Na tak zadane pytanie największa grupa - 35 proc. badanych - uznała, że „wszystkie media w Polsce powinny należeć do polskich właścicieli”.
Zdaniem kolejnych 17 proc. badanych - „więcej niż połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli”.
29 proc. ocenia z kolei, że „co najmniej połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli”.
9 proc. badanych uznało, że „mniej niż połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli”.
W opinii 10 proc. „żadne media w Polsce nie powinny należeć do polskich właścicieli”.
Z prezentowanego wczoraj badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl wynika z kolei, że trzy czwarte Polaków sądzi, że kapitał w mediach ma bardzo duże znaczenie. Co ciekawe, szczególnie mocno są o tym przekonani wyborcy Koalicji Obywatelskiej.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków N=1090 osób w dniach od 1 do 5 stycznia 2021 roku.
Prej
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/534268-bardzo-duze-poparcie-dla-polskiej-wlasnosci-w-sferze-mediow