W sieci pojawiły się komentarze atakujące „Wiadomości” TVP za materiał, w którym rzekomo zamazano serduszko Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Redakcja wyjaśniła, że wyblurowany został znak handlowy znajdujący się na ubraniu kobiety wypowiadającej się w materiale. Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, zwrócił uwagę, że w drugim ujęciu z kobietą serduszko WOŚP zostało zasłonięte tylko na chwilę, w skutek niedokładnego montażu.
CZYTAJ TAKŻE:
Zamazane serduszko WOŚP?
W piątkowym wydaniu „Wiadomości” wyemitowano materiał dotyczący świąt Bożego Narodzenia Polaków mieszkających w USA. W relacji dziennikarz rozmawiał z Krystyną Ahrens, właścicielką sklepu z polską żywnością w Waszyngtonie. Kobieta na klatce piersiowej miała naklejone serduszko WOŚP. W mediach społecznościowych pojawiło się wiele krytycznych komentarzy, oskarżających TVP o zamazanie znaku Orkiestry.
Wśród nocnej ciszy @WiadomosciTVP zamazały serduszko @fundacjawosp w materiale @StanczykRafal. Komedia
„Wiadomości” wyjaśniają
„Wiadomości” wyjaśniły na Twitterze, że pole z rozmazanym obrazem pojawiło się w ujęciach z właścicielką sklepu w celu „przesłonięcia znaku handlowego, który rozmówczyni miała na ubraniu oprócz logo WOŚP”.
Jednak wskutek niedokładnego montażu na sekundę został przesłonięty także znak WOŚP — wyjaśniono.
Głos w sprawie zabrał także Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, który zwrócił uwagę, że w drugim ujęciu z kobietą serduszko WOŚP zostało zasłonięte tylko na chwilę.
Przecież widać, że nie chodziło o „wyblurowanie serduszka WOŚP” bo jest ono doskonale widoczne na nagraniu. Naprawdę trzeba szczuć nawet w Święta Bożego Narodzenia?!
— napisał w mediach społecznościowych Olechowski.
wkt/Twitter
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/532407-tvp-zamazalo-serduszko-wosp-olechowski-odpowiada