Zdecydowaliśmy się na sprzedaż Polska Press ze względów strategicznych - wyjaśnił Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce. Na transakcję musi jeszcze wydać zgodę UOKiK.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: PKN ORLEN przejmuje spółkę Polska Press. Mamy komunikat narodowego koncernu
Verlagsgruppe Passau: „Zdecydowaliśmy się na sprzedaż ze względów strategicznych”
Rzecznik prasowa Polska Press Joanna Pazio w przekazanym w poniedziałek PAP oświadczeniu, wyjaśniła, że 7 grudnia spółka PKN Orlen podpisała umowę przedwstępną na nabycie od HKM GmbH, właściciela Polska Press, 100 proc. udziałów w spółce.
Dodała, że ta transakcja jest uzależniona od zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak wyjaśniono, umowa kupna udziałów w spółce obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny.
Verlagsgruppe Passau w ciągu ostatnich dwóch dekad stworzyła jedną z największych firm medialnych w Polsce. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż ze względów strategicznych. Transakcja pozwoli nam kontynuować realizację strategii rozwoju, którą zapoczątkowaliśmy w ostatnich latach, w szczególności w Niemczech
— podkreślił cytowany w oświadczeniu Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce.
Dodał, że „rodzina Diekmann pragnie podziękować kierownictwu i wszystkim pracownikom Polska Press za doskonałą i owocną współpracę w ciągu ostatnich 26 lat”.
Jesteśmy przekonani, że nowy właściciel zapewni Polska Press perspektywy dalszego rozwoju
— zaznaczył Alexander Diekmann.
Rozwój PKN Orlen
W poniedziałek Orlen poinformował, że transakcja wpisuje się w strategiczne plany spółki w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej. Według firmy poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów.
Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Portfolio wydawnictwa to także 500 witryn online. Wydawnictwo wydaje również takie tytuły prasowe, jak: Polska The Times, Dziennik Bałtycki, Dziennik Polski, Express Ilustrowany, Echo Dnia, czy Dziennik Zachodni.
xyz/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/529803-diekmann-sprzedaz-polski-press-ze-wzgledow-strategicznych