Nowością jest to, że nie robimy papierowego wydania w nadchodzącym tygodniu - dlatego, że nie bardzo jeszcze wiemy, jak wygląda dystrybucja naszego tygodnika - powiedział w sobotę PAP redaktor naczelny tygodnika „Wprost” Marcin Dzierżanowski.
SPRAWDŹ SPECJALNĄ OFERTĘ TYGODNIKA „SIECI” NA CZAS PANDEMII
Nie mamy pełnych danych - i nie mając takich danych - nie chcieliśmy się też narażać na wyprodukowanie papierowej wersji tygodnika, którego nie będzie można kupić, bo widzimy, co się dzieje w Polsce
—wyjaśnił Dzierżanowski.
W związku z tym podjęliśmy decyzję o rezygnacji z wersji papierowej i wydaniu tylko e-wydania
—dodał.
Zadeklarował, że przyszłotygodniowe e-wydanie „Wprost” będzie promowane poprzez media społecznościowe i przez dziennikarzy z redakcji „Wprost”.
Obecny numer naszego tygodnika z Człowiekiem Roku będzie dostępny przez dwa tygodnie, bo być może ktoś jednak woli kupić wydanie papierowe. Ale będzie też dostępne nowe e-wydanie - monotematyczne o koronawirusie
—wyjaśnił redaktor naczelny tygodnika.
Dzierżanowski poinformował, że następny numer tygodnika „Wprost” z datą 30 marca „planujemy wydać w papierze”.
Na dzień dzisiejszy jest taka decyzja - ale ona oczywiście może się zmienić, jeżeli zmianie ulegnie sytuacja, jeśli będą spływały dane o malejącej ilości punktów dystrybucyjnych
—wyjaśnił.
Najprościej mówiąc, 30 marca będziemy próbowali wydać numer także w wersji papierowej, natomiast musimy mieć dane, że to papierowe wydanie będzie można kupić gdziekolwiek
—podkreślił Dzierżanowski.
Niewykluczone jednak, że w tym czasie przejściowym będziemy jeszcze wracać do takiego rozwiązania z e-wydaniem
—dodał.
Redaktor naczelny „Wprost” przyznał, że „trochę liczy na to, iż może czytelnicy się bardziej przyzwyczają do e-wydań”.
Liczę, że może zmienią się te proporcje, bo cały czas jednak większość sprzedaży naszego tygodnika - to jest sprzedaż egzemplarzowa, papierowa
—zaznaczył.
Bardzo byśmy chcieli, żeby może ten moment związany z epidemią w kraju sprawił, że część ludzi przekona się do e-wydania. Będziemy starali się to promować. Na pewno nie byłoby to głupie, żeby w tym trudnym czasie spróbować zmienić te proporcje pomiędzy liczbą sprzedawanych e-wydań a liczbą sprzedawanych papierowych egzemplarzy
—podkreślił Dzierżanowski.
Wydawcą tygodnika „Wprost” jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost”.
kk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/492333-wprost-bez-papierowego-wydania-powodem-koronawirus