Według badania firmy Press-Service Monitoring Mediów, przeprowadzonego dla portalu „Press”, w mediach pojawia się coraz mniej informacji o Szymonie Hołowni, który najprawdopodobniej niebawem ogłosi swój start w wyborach prezydenckich. Co więcej, rośnie liczba negatywnych materiałów o Hołowni.
CZYTAJ TAKŻE: W końcu przemówił. Hołownia: Dużo bardziej chcę świata z wodą i powietrzem niż świata z Platformą czy PiS-em
Od 8 do 10 listopada, czyli w pierwszych dniach od pojawienia się informacji, że Szymon Hołownia może wystartować w wyborach, w mediach pojawiło się w mediach tradycyjnych i społecznościowych ponad 3 tys. publikacji na jego temat. W większości były to informacje neutralne, ale nie brakowało tez pozytywnych - było ich ponad 1,5 tys. Dla porównania, materiałów negatywnych było wówczas zaledwie 90.
Sytuacja znacząco zmieniła się w dniach 28-30 listopada, gdy już Szymon Hołownia ogłosił, iż odchodzi z „Mam talent!”. Wówczas znacząco spadła liczba publikacji na temat Hołowni - do 1,3 tys. W radiu, prasie i telewizji nie pojawił się żadne pozytywny komentarz o Hołowni, za to ukazało się po jednym negatywnym komentarzu w telewizji i prasie. W serwisach internetowych i mediach społecznościowych zamieszczono 118 negatywnych materiałów o Hołowni. Z kolei pozytywnych było 980.
W mediach tradycyjnych początkowo pojawiały się pozytywne głosy na temat Hołowni, gdyż było to newsem. Teraz media zaczynają analizować, kto ma największe szanse na wygranie wyborów prezydenckich, więc nic dziwnego, że nie ma pozytywnych komentarzy
— skomentował dla portalu „Press” powyższe badanie Wiesław Gałązka, ekspert ds. wizerunku politycznego.
as/press.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/476582-spada-liczba-pozytywnych-informacji-o-szymonie-holowni