Podczas konwencji programowej, która odbędzie się 12-13 lipca w Warszawie, przedstawimy plan na media publiczne - zapowiedziała w rozmowie z PAP wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska (PO). Przyznała, że chodzi m.in. o likwidacje abonamentu.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Już mają plan zemsty? „GW” donosi, jak opozycja zamierza skończyć z obecnymi mediami publicznymi. „W grę wchodzi tylko opcja ‘zero’”
CZYTAJ TAKŻE: Platforma już dzieli skórę na niedźwiedziu. Onet: PO chce zlikwidować Telewizję Polską. Powołali nawet specjalny zespół
Kidawa-Błońska, która zasiada w sejmowej komisji kultury i środków przekazu, poinformowała, że w dniach 12-13 lipca w Warszawie Platforma Obywatelska i Nowoczesna organizują dwudniową konwencję, podczas której zaprezentowany ma zostać program na wybory parlamentarne.
Będziemy mieli dużą konwencję programową i m.in. będzie specjalny panel o mediach, mediach publicznych i tam przedstawimy nasze propozycje
— zapowiedziała wicemarszałek.
Na pewno nie będzie abonamentu, bo o tym mówiliśmy od dawna
— odparła, pytana, czego dotyczyć będą propozycje.
Bardzo nam zależy na tym, żeby ośrodki regionalne miały większe znaczenie
— zaznaczyła.
Planem PO - o którym pisała w czwartek „Gazeta Wyborcza” - jest utworzenia holdingu radiowo-telewizyjnego zamiast obecnych spółek TVP, radia i ośrodków regionalnych. Miałoby to być finansowane z budżetu państwa, przy jednoczesnej likwidacji abonamentu, co potwierdza Kidawa-Błońska.
Media powinny być naprawdę publiczne, żeby realizowały to, co tak naprawdę powinny robić - misję, która jest tak pięknie zapisana w ustawie
— zaznaczyła.
Trzeba pracować nad tym, bo tak jak działają (dziś media), to nie działają dobrze
— powiedziała.
kpc/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/452906-chca-sie-wziac-za-media-publiczne-po-przedstawi-plan