Pierwszy kwartał 2019 r. okazał się dla grupy Agora, m.in. wydawcy „Gazety Wyborczej” gorszy pod względem wyników finansowych niż pięć poprzednich. Zyski grupa odnosi praktycznie tylko na sprzedaży popcornu w kinowych restauracjach.
Portal money.pl pisze, że grupie z Czerskiej opłacały się inwestycje w sieć kin Helios.
Przychody kin z samej sprzedaży biletów wzrosły w pierwszym kwartale o 15,8 proc. rok do roku. Dużo lepiej sprzedawał się przysłowiowy pop-corn. Bary kinowe odnotowały aż 28,8-procentową dynamikę sprzedaży
— informuje money.pl.
Wyniki grupy obniża segment prasy i druku, które jak pisze portal money.pl „od kilku lat ściągają jej wyniki poniżej zera. Tak było też w pierwszym kwartale 2019”.
Słabe obecnie wyniki finansowe grupy Agora nie wskazują, że firma lada chwila zbankrutuje. Grupa inwestuje poważne środki w rynek filmowy i kinowy oraz internetowy.
W film i kina zainwestowano 13,7 mln zł w porównaniu do 8,8 mln zł przed rokiem. Internet dostał dwukrotnie większe pieniądze na rozwój, czyli 3,1 mln zł
— zauważa money.pl.
ems/money.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/446844-wyniki-agory-coraz-slabsze-firme-ratuje-sprzedaz-popcornu