Niemcy bardzo mocno trzymają rękę na pulsie, jeżeli chodzi o media, to mają zaplanowaną strategie medialną związaną z polityką. To jest o tyle ciekawe, że Niemcy od zawsze zwracają uwagę na media
— powiedziała dr Hanna Karp w rozmowie z Radiem Maryja.
Medioznawca zwróciła uwagę na fakt, że w Niemczech nie ma mowy o nadreprezentacji zagranicznego kapitału w mediach.
Tam, po pierwsze, nie ma jakiegoś drastycznego zagranicznego kapitału, który by rozbijał tamtejszy rodzimy rynek. Owszem, jeżeli są spółki obce, to one właściwie mają blokadę i miały cały czas
— mówiła.
Teraz będzie to jeszcze bardziej pogłębione, bo ten procent zostanie zmniejszony z 25 do 10 procent kapitału. Rząd niemiecki może ten nadmiar skupować. Jeżeli chodzi o media, które zajmują się przede wszystkim informacją i tym całym sektorem informacyjnym, publicystycznym tym, który na runku informacji jest najważniejszy to tam właściwie kapitału obcego w ogóle nie ma
— dodała.
Mówiła też o sytuacji mediów w Polsce.
Jeśli chodzi o media, prawo medialne i prasowe to jesteśmy naprawdę głęboko w tyle i tu trzeba wielkiej pracy, żeby to wszystko uporządkować
— stwierdziła.
mly/radiomaryja.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/428075-karp-niemcy-maja-strategie-medialna-zwiazana-z-polityka