W sumie powstał klasyczny „fake news” i typowa, opisywana przez Ojca św. Franciszka logika węża: udaje, oszukuje i kąsa
—pisze Krzysztof Skowroński (prezes SDP), odnosząc się do ataku na Radio Wnet ze strony „Gazety Wyborczej”.
„Wyborcza” jak pisze Skowroński napisała, że jego medium promowało „nacjonalistyczny zespół”. Jak się okazuje, redaktorzy z Czerskiej, również tym razem byli daleko od prawdy.
Po pierwsze, serwis www.radiownet.pl był portalem społecznościowym, na którym może publikować każdy, tak jak na Facebooku. Strona jest nadal aktywna jako archiwum. Nie znajdziemy na niej jednak artykułu, o którym pisze „Wyborcza”. Prawdopodobnie usunął go jego autor, jeden z tysięcy użytkowników, którzy zarejestrowali się na portalu z możliwością samodzielnego publikowania, biorąc tym samym odpowiedzialność za własne słowa. Tak jak na Facebooku. Zgodnie z regulaminem.
Po drugie, autor opisywanego artykułu nigdy nie był pracownikiem Radia WNET, jak to twierdzi Niezależne Centrum Analiz Ruchów Neofaszystowskich i Ksenofobicznych. Centrum to na swojej stronie zamieściło odnośnik do przywołanego artykułu, i wydaje się on być jedynym źródłem do informacji kolportowanej przez posła Nowoczesnej, autora materiału Superwizjera, „Wyborczą” itd. itp.
Po trzecie, tytuł „Wyborczej” wprowadza czytelników w błąd, ponieważ pytania zadane redaktorowi naczelnemu TVN24 sformułował Zarząd Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, autonomicznego w stosunku do Zarządu Głównego SDP, którego jestem prezesem.
Jak widać, „Wyborcza” robi co może, aby przedstawić środowiska prawicowe w negatywnym świetle.
kk/wnet.fm
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/378425-obled-wyborczej-gazeta-na-tropie-promocji-nazistow-w-radiu-wnet-skowronski-odpowiada-powstal-klasyczny-fake-news