Jak wyjaśnił Niechciał, UOKiK nie ma obowiązku wszczynania postępowania na podstawie każdego zawiadomienia o podejrzewanych nieprawidłowościach.
Może na podstawie własnej oceny niektórym sprawom nadać dalszy bieg, a inne - zostawić, uznając, że w tym wypadku nie ma podstaw do działania
— wskazał.
Jak dodał, inne badania rynku mediów prowadzone przez UOKiK dotyczą m.in. relacji między wydawcami prasy a kolporterami, a także analizy stopnia koncentracji drukarni prasowych.
Mamy dwie główne grupy drukarni: Agory i Polska Press, a także mniejsze niezależne. Rynek jest różnie ukształtowany ze względu m.in na strukturę właścicielską i możliwości technologiczne oraz położenie geograficzne
— wyjaśnił Niechciał.
Jak mówił, badania rynku mają dostarczyć informacji, jak wygląda dany sektor, jaki jest stopień jego koncentracji i stan konkurencji.
Urząd odpytuje wytypowanych przedsiębiorców w specjalnie przygotowanych ankietach. Pytania dotyczą oceny rynku, problemów związanych z nim
— powiedział. Dodał, że ankiety odsyłane są do Urzędu, gdzie „dane są agregowane”.
To stanowi podwaliny do ewentualnego wszczęcia później postępowania sprawdzającego
— powiedział szef UOKiK.
wkt/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Jak wyjaśnił Niechciał, UOKiK nie ma obowiązku wszczynania postępowania na podstawie każdego zawiadomienia o podejrzewanych nieprawidłowościach.
Może na podstawie własnej oceny niektórym sprawom nadać dalszy bieg, a inne - zostawić, uznając, że w tym wypadku nie ma podstaw do działania
— wskazał.
Jak dodał, inne badania rynku mediów prowadzone przez UOKiK dotyczą m.in. relacji między wydawcami prasy a kolporterami, a także analizy stopnia koncentracji drukarni prasowych.
Mamy dwie główne grupy drukarni: Agory i Polska Press, a także mniejsze niezależne. Rynek jest różnie ukształtowany ze względu m.in na strukturę właścicielską i możliwości technologiczne oraz położenie geograficzne
— wyjaśnił Niechciał.
Jak mówił, badania rynku mają dostarczyć informacji, jak wygląda dany sektor, jaki jest stopień jego koncentracji i stan konkurencji.
Urząd odpytuje wytypowanych przedsiębiorców w specjalnie przygotowanych ankietach. Pytania dotyczą oceny rynku, problemów związanych z nim
— powiedział. Dodał, że ankiety odsyłane są do Urzędu, gdzie „dane są agregowane”.
To stanowi podwaliny do ewentualnego wszczęcia później postępowania sprawdzającego
— powiedział szef UOKiK.
wkt/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/363697-polsat-i-tvn-naduzywaja-swojej-pozycji-uokik-mamy-sygnaly-ze-ich-udzial-w-rynku-moze-przekraczac-40-proc?strona=2