Podobnie jak w poprzednich miesiącach, także w lipcu nasze media plasują się w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów. W rankingach Instytutu Monitorowania Mediów pokonaliśmy cytowalnością naszych rywali z dużych koncernów. Według IMM w lipcu 2017, nasz serwis znalazł się na drugim miejscu najczęściej cytowanych portali. Prześcignęliśmy tym samym naszych najsilniejszych konkurentów. Ogromny sukces zdobyło „Sieci”, które objęło prowadzenie wśród tygodników.
Informacje podawane przez portal wPolityce.pl cytowane były przez inne media aż 183 razy, co sprawiło że wPolityce.pl zajął drugie miejsce w rankingu opiniotwórczości. Miejsce lidera objęła Wirtualna Polska ze 188 cytowaniami. Stało się tak m.in. za sprawą komentarza Sławomira Sierakowskiego na temat wizyty Donalda Trumpa w Polsce. Trzecie miejsce zajął Onet.pl.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem lipca było „Sieci”, dzięki informacjom na temat afery Amber Gold. Treści opublikowane w „Sieci” cytowane były przez inne media aż 284 razy. Drugie miejsce przypadło tygodnikowi „Newsweek” z 96. cytowaniami, a trzecie tygodnikowi „Do Rzeczy”, który cytowano w lipcu 94 razy.
Nasze media zajęły prestiżowe miejsca także w rankingach ogólnych.
Badanie przeprowadzono na podstawie 5 576 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 lipca 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 777 razy (2 756 razy w prasie, 2 193 w telewizji i 828 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź telewizji.
Dziękujemy, że są Państwo z nami! Zapraszamy do włączenia się w społeczność Sieci Przyjaciół oraz do śledzenia naszego najnowszego projektu - telewizji wPolsce.pl.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/354553-sieci-liderem-cytowalnosci-wsrod-tygodnikow-wpolitycepl-w-czolowce-opiniotworczych-portali