Czy ostatnia skandaliczna próba reklamy przez sieć produkującą napój energetyczny Tiger będzie sygnałem dla całej branży, by uważać na „kontrowersyjne” zagrania marketingowe? Wiele na to wskazuje. Do głosów oburzenia, jakie pojawiały się w sieci dołączył również zarząd Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, zrzeszającego agencje reklamowe.
W oświadczeniu czytamy o „zażenowaniu” ostatnią kampanią marki Maspex.
Jako przedstawiciele branży komunikacji marketingowej, jesteśmy głęboko zażenowani kampanią napoju energetycznego Tiger emitowaną na Instagramie. Jest nam wstyd, że taka kampania powstała
-– napisano w komunikacie SKM SAR odnoszącym się do wpisu na profilu Tigera na Instagramie.
Przypomnijmy, 1 sierpnia, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, pojawiła się tam grafika, na której pokazano wyciągnięty środkowy palec w obraźliwym geście oraz umieszczono napisy: „Dzień pamięci” i „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie”.
Stowarzyszenie podało, że „ludzie reklamy muszą czuć się odpowiedzialni za przestrzeń dialogu publicznego i nie powinni w żadnym wypadku dopuścić do tego, by przejawy braku elementarnego szacunku i wrażliwości pojawiały się w efektach ich pracy”.
Apelujemy do wszystkich naszych koleżanek i kolegów: szanujmy siebie nawzajem i szanujmy odbiorców naszej komunikacji
— napisano w oświadczeniu.
Organizacja przestrzega jednak przed nagonką na producenta napoju.
SAR podał, że do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęły skargi dotyczące wspomnianej kampanii Tigera. W najbliższym regulaminowym terminie odbędzie się posiedzenie Komisji Etyki Reklamy, która zajmie się skargami.
wwr, businessinsider
-
Łączyć narody i pokolenia – „Sieci” o Festiwalu „Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci”.
Kup nasze pismo w kiosku lub skorzystaj z bardzo wygodnej formy e - wydania dostępnej na: http://www.wsieci.pl/prenumerata.html.
Zapraszamy też do subskrypcji tygodnika w Sieci Przyjaciół – www.siecprzyjaciol.pl i oglądania ciekawych audycji telewizji internetowej www.wPolsce.pl.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/353525-skandaliczna-reklama-tigera-nauczka-na-przyszlosc-dla-calej-branzy-znaczace-oswiadczenie