Zmieniamy media publiczne w dobrą stronę, popełniając błędy
— powiedział w środę w Radiu ZET przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański.
Jak ocenił, duża część mediów komercyjnych tworzy front propagandowy” na rzecz opozycji.
Według Czabańskiego standardy, które powinny obowiązywać w dziennikarstwie, są nieraz naruszane. Ale - zastrzegł - „nie błądzi tylko ten, kto nic nie robi”.
Pytany, czy telewizja publiczna narusza standardy dziennikarskie, Czabański powiedział:
Wszystkie media naruszają, to się może zdarzyć wszędzie
— stwierdził.
Jak dodał, jeśli popełni się błąd, to trzeba „posypać głowę popiołem”. Przyznał m.in,. że poświęciłby więcej czasu WOŚP w „Wiadomościach” i doradzałby kontynuowanie współpracę TVP z WOŚP.
Można powiedzieć, że media (publiczne) idą w dobrą stronę, tak bym oceniał, to nie jest dowcip. Oczywiste są różne błędy, różne media, w tym publiczne też popełniają błędy, to jest jasne
— dodał Czabański.
Jego zdaniem, telewizja publiczna wypełnia „wyrwę”, która była wcześniej w przekazie informacyjnym na polskiej scenie medialnej.
Na pewno jest większe spectrum niż w mediach komercyjnych, idę o każdy zakład
— podkreślił.
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych ocenił też, że duża część mediów komercyjnych uprawia „w istocie rzeczy propagandę”. Jego zdaniem, media komercyjne tworzą w dużej mierze „front propagandowy” na rzecz opozycji.
Dobrze jest pokazać, co opozycja robi naprawdę
— dodał.
Pytany, czy telewizja publiczna chociaż raz skrytykowała rząd.
Widocznie aż tak bardzo się ta krytyka nie należała
— odpowiedział Czabański.
Rząd bardzo ciężko pracuje i naprawdę warto pokazywać tę jego pracę, jeżeli są błędy, też warto je pokazywać, bo to służy higienie życia publicznego
— dodał.
Czabański został zapytany, czy ma pomysł na „przymuszenie” każdego obywatela do płacenia abonamentu:
Tutaj trwa cały czas dyskusja wewnętrzna, bo są różne przygotowywane projekty, projekt, o którym mówił prezes Jarosław Kaczyński, to jest projekt uszczelnienia obecnie obowiązującej ustawy abonamentowej, w tym sensie on jest najprostszy prawnie i nie wymaga notyfikacji Brukseli
— stwierdził.
Jak dodał, chodzi o to, aby ustawa abonamentowa była „egzekwowalna”.
Prawdą jest, że już rok upłynął, a myśmy tego problemu nie rozwiązali, a to nierozwiązanie zaczyna nas obciążać. W pełni zgadzam się co do całkowitej krytyki, posypuję głowę popiołem
— przyznał Czabański.
(PAP)/ems
-
SIEĆ PRZYJACIÓŁ! DOŁĄCZ DO NASZEJ SPOŁECZNOŚCI!
Zapraszamy do Sieci Przyjaciół portalu wPolityce.pl i największego konserwatywnego tygodnika opinii w Polsce „wSieci”. Możesz w ten sposób wspierać media, dla których wyznacznikiem działań jest troska o Rzeczpospolitą w duchu prawdy, dobra i piękna.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/324729-czabanski-media-komercyjne-tworza-w-duzej-mierze-front-propagandowy-na-rzecz-opozycji
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.