Ta sytuacja pokazuje , jak bardzo musimy wszyscy popracować i krytycznie spojrzeć także na samych siebie.
Branżowe kwasy to rzecz drugorzędna, dziennikarz ma zajmować się sprawą, tematem. Dla nich żyje i pracuje.
Jak media publiczne powinny wykonywać swoją misję, żeby była wzorcowa?
Wzorcowa będzie wtedy, gdy w mediach będą pracowali profesjonalni, ideowi i oddani ludzie. Proszę jednak zobaczyć przez ile lat tworzyły się publiczne media na Zachodzie - BBC to rok 1922. W czasie, gdy Polska dopiero od czterech lat cieszyła się wolnością. Od tamtej pory minęło blisko sto lat, a my nadal jesteśmy na początku mediów publicznych w Polsce. A to przede wszystkim kapitał ludzki i w ludzi trzeba bardzo ostro inwestować, trzeba im zaufać, wypracować wizję i ją realizować. Telewizja i radio publiczne to informacja, edukacja , godziwa rozrywka, a także budowa narodowej wspólnoty. Praca nad jej tożsamością, nad siłą gospodarczą, intelektualną, kulturową całego społeczeństwa. To także budowanie na skalę międzynarodową narodowej marki. Taką medialną markę zbudowały Ameryka, Wielka Brytania, Niemcy, itd. To można realizować na różnych poziomach. Kto ma lepszy pomysł na to niech będzie szefem publicznej stacji, rozgłośni czy redakcji. Wracam do przykładu TVP Kultura, gdzie wciąż panuje pewna inercja. A przecież to jest jeden samodzielny kanał, który się szumnie nazywa TVP Kultura, to jest duży potencjał. Wciąż czekający na realizację. Niestety, jesteśmy ciągle na początku drogi w budowie rzeczywiście narodowych mediów.
not. tp
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Ta sytuacja pokazuje , jak bardzo musimy wszyscy popracować i krytycznie spojrzeć także na samych siebie.
Branżowe kwasy to rzecz drugorzędna, dziennikarz ma zajmować się sprawą, tematem. Dla nich żyje i pracuje.
Jak media publiczne powinny wykonywać swoją misję, żeby była wzorcowa?
Wzorcowa będzie wtedy, gdy w mediach będą pracowali profesjonalni, ideowi i oddani ludzie. Proszę jednak zobaczyć przez ile lat tworzyły się publiczne media na Zachodzie - BBC to rok 1922. W czasie, gdy Polska dopiero od czterech lat cieszyła się wolnością. Od tamtej pory minęło blisko sto lat, a my nadal jesteśmy na początku mediów publicznych w Polsce. A to przede wszystkim kapitał ludzki i w ludzi trzeba bardzo ostro inwestować, trzeba im zaufać, wypracować wizję i ją realizować. Telewizja i radio publiczne to informacja, edukacja , godziwa rozrywka, a także budowa narodowej wspólnoty. Praca nad jej tożsamością, nad siłą gospodarczą, intelektualną, kulturową całego społeczeństwa. To także budowanie na skalę międzynarodową narodowej marki. Taką medialną markę zbudowały Ameryka, Wielka Brytania, Niemcy, itd. To można realizować na różnych poziomach. Kto ma lepszy pomysł na to niech będzie szefem publicznej stacji, rozgłośni czy redakcji. Wracam do przykładu TVP Kultura, gdzie wciąż panuje pewna inercja. A przecież to jest jeden samodzielny kanał, który się szumnie nazywa TVP Kultura, to jest duży potencjał. Wciąż czekający na realizację. Niestety, jesteśmy ciągle na początku drogi w budowie rzeczywiście narodowych mediów.
not. tp
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/316127-nasz-wywiad-dr-hanna-karp-nadal-jestesmy-na-poczatku-mediow-publicznych-w-polsce-nalezy-zabrac-sie-do-pracy?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.