Prezes Jacek Kurski odniósł się również do zamieszania wokół zasad pomiaru oglądalności obowiązujących w Polsce. Według niego:
osobną kwestią jest zagadnienie telemetrii. Rzeczą do naprawy są założenia dotyczące grupy komercyjnej, tzn. tylko w Polsce hołduje się absurdalnej zasadzie rozliczania wartości reklam w grupie komercyjnej 16-49, a nie 16-59, czyli większość społeczeństwa jest poza grupą komercyjną. Większość społeczeństwa to są ludzie, którzy mają albo poniżej 16. roku życia, albo powyżej 49. To traktowanie dużej części społeczeństwa, a nawet większości jako grupy niewspółrodzajowej, którą się wyklucza. To po pierwsze niemoralne, a po drugie absurdalne ekonomicznie, dlatego że większą siłę nabywczą mają ludzie po 50-tce. (…) Nagle ta grupa nie jest atrakcyjna dla reklamodawców. To jest pozostałość dawnego procederu na który zgodziła się kiedyś Telewizja Polska wbrew własnym interesom. Ten dyktat służy tylko i wyłącznie komercyjnym nadawcom, takim jak TVN, w mniejszym stopniu Polsatowi. Konsekwencją tego jest sytuacja w której TVP, która zmiażdżyła Polsat, jeśli chodzi o oglądalność meczów EURO 2016 ma mniejsze wpływy reklamowe. To jest rzecz do dyskusji, to jest pewna sfera patologii, którą zaczęliśmy z impetem zmieniać,
Prezes Kurski pytany o podjęcie kroków w tej sprawie powiedział:
Toczyliśmy w tej sprawie dialog techniczny, profesjonalnie, wręcz naukowo jesteśmy zmotywowani do działania, w związku z szerokim odzewem na nasze zapytania ofertowe. Mamy zgłoszenie m.in. z Wielkiej Brytanii od właściciela firmy o światowej renomie, będącej konkurentem Nielsena. Krótko mówiąc, rozpoczęliśmy profesjonalne szukanie sposobu doprowadzenia polskiej telemetrii do porządku, równości i uczciwości stron.
Do tej pory Telewizja Polska była ograbiana z dziesiątków milionów złotych, jeśli nie setek, przynależnych jej przy rozliczeniu wieloletnim z wpływów reklamowych, gdyby panowały uczciwe zasady na rynku reklamowym. Jako prezes Telewizji Polskiej z całą stanowczością oświadczam, że nie pozwolę na to, by nadawca publiczny był okradany z należnych mu pieniędzy. Nie może być tak, że mamy większą oglądalność i miażdżymy konkurencję, a nasze wpływy są mniejsze, dlatego że ktoś wcześniej zrobił zmowę kartelową na rynku i umówił się co do przestrzegania absurdalnych, niemoralnych i nielogicznych ekonomicznie zasad. To trzeba przełamać i mam nadzieję, że naruszyliśmy kamień, a lawina pójdzie już wkrótce
—zapowiedział prezes Jacek Kurski.
Wspomniany został także polski sukces w Amsterdamie na Mistrzostwach Europy w lekkoatletyce, które zakończyły się w niedzielę (Polacy zdobyli tam 12 medali, w ostatni - 8, w tym 3 złote), który może być optymistyczną prognozą na Igrzyska w Rio de Janeiro. Olimpijskie emocje będą towarzyszyć Polakom od 5 do 21 sierpnia. TVP będzie wyłącznym nadawcą transmisji olimpijskiej i pokaże aż 800 godzin sportowych zmagań na żywo (w przypadku Igrzysk w Londynie było to 450 godzin) i po raz pierwszy na trzech antenach: TVP 1, TVP 2 i TVP Sport. Od dzisiaj, tj. 12 lipca do 18 lipca TVP będzie transmitować także rywalizację kolarzy na trasie 73. Tour de Pologne.
Nikola Bochyńska
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Prezes Jacek Kurski odniósł się również do zamieszania wokół zasad pomiaru oglądalności obowiązujących w Polsce. Według niego:
osobną kwestią jest zagadnienie telemetrii. Rzeczą do naprawy są założenia dotyczące grupy komercyjnej, tzn. tylko w Polsce hołduje się absurdalnej zasadzie rozliczania wartości reklam w grupie komercyjnej 16-49, a nie 16-59, czyli większość społeczeństwa jest poza grupą komercyjną. Większość społeczeństwa to są ludzie, którzy mają albo poniżej 16. roku życia, albo powyżej 49. To traktowanie dużej części społeczeństwa, a nawet większości jako grupy niewspółrodzajowej, którą się wyklucza. To po pierwsze niemoralne, a po drugie absurdalne ekonomicznie, dlatego że większą siłę nabywczą mają ludzie po 50-tce. (…) Nagle ta grupa nie jest atrakcyjna dla reklamodawców. To jest pozostałość dawnego procederu na który zgodziła się kiedyś Telewizja Polska wbrew własnym interesom. Ten dyktat służy tylko i wyłącznie komercyjnym nadawcom, takim jak TVN, w mniejszym stopniu Polsatowi. Konsekwencją tego jest sytuacja w której TVP, która zmiażdżyła Polsat, jeśli chodzi o oglądalność meczów EURO 2016 ma mniejsze wpływy reklamowe. To jest rzecz do dyskusji, to jest pewna sfera patologii, którą zaczęliśmy z impetem zmieniać,
Prezes Kurski pytany o podjęcie kroków w tej sprawie powiedział:
Toczyliśmy w tej sprawie dialog techniczny, profesjonalnie, wręcz naukowo jesteśmy zmotywowani do działania, w związku z szerokim odzewem na nasze zapytania ofertowe. Mamy zgłoszenie m.in. z Wielkiej Brytanii od właściciela firmy o światowej renomie, będącej konkurentem Nielsena. Krótko mówiąc, rozpoczęliśmy profesjonalne szukanie sposobu doprowadzenia polskiej telemetrii do porządku, równości i uczciwości stron.
Do tej pory Telewizja Polska była ograbiana z dziesiątków milionów złotych, jeśli nie setek, przynależnych jej przy rozliczeniu wieloletnim z wpływów reklamowych, gdyby panowały uczciwe zasady na rynku reklamowym. Jako prezes Telewizji Polskiej z całą stanowczością oświadczam, że nie pozwolę na to, by nadawca publiczny był okradany z należnych mu pieniędzy. Nie może być tak, że mamy większą oglądalność i miażdżymy konkurencję, a nasze wpływy są mniejsze, dlatego że ktoś wcześniej zrobił zmowę kartelową na rynku i umówił się co do przestrzegania absurdalnych, niemoralnych i nielogicznych ekonomicznie zasad. To trzeba przełamać i mam nadzieję, że naruszyliśmy kamień, a lawina pójdzie już wkrótce
—zapowiedział prezes Jacek Kurski.
Wspomniany został także polski sukces w Amsterdamie na Mistrzostwach Europy w lekkoatletyce, które zakończyły się w niedzielę (Polacy zdobyli tam 12 medali, w ostatni - 8, w tym 3 złote), który może być optymistyczną prognozą na Igrzyska w Rio de Janeiro. Olimpijskie emocje będą towarzyszyć Polakom od 5 do 21 sierpnia. TVP będzie wyłącznym nadawcą transmisji olimpijskiej i pokaże aż 800 godzin sportowych zmagań na żywo (w przypadku Igrzysk w Londynie było to 450 godzin) i po raz pierwszy na trzech antenach: TVP 1, TVP 2 i TVP Sport. Od dzisiaj, tj. 12 lipca do 18 lipca TVP będzie transmitować także rywalizację kolarzy na trasie 73. Tour de Pologne.
Nikola Bochyńska
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/300468-tvp-liderem-transmisji-euro-2016-prezes-kurski-komentuje-wyniki-ogladalnosci-nasza-relacja?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.