TVP liderem transmisji EURO 2016. Prezes Kurski komentuje wyniki oglądalności. NASZA RELACJA

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. PAP/Jakub Kamiński
fot. PAP/Jakub Kamiński

Prezes Jacek Kurski odniósł się również do zamieszania wokół zasad pomiaru oglądalności obowiązujących w Polsce. Według niego:

osobną kwestią jest zagadnienie telemetrii. Rzeczą do naprawy są założenia dotyczące grupy komercyjnej, tzn. tylko w Polsce hołduje się absurdalnej zasadzie rozliczania wartości reklam w grupie komercyjnej 16-49, a nie 16-59, czyli większość społeczeństwa jest poza grupą komercyjną. Większość społeczeństwa to są ludzie, którzy mają albo poniżej 16. roku życia, albo powyżej 49. To traktowanie dużej części społeczeństwa, a nawet większości jako grupy niewspółrodzajowej, którą się wyklucza. To po pierwsze niemoralne, a po drugie absurdalne ekonomicznie, dlatego że większą siłę nabywczą mają ludzie po 50-tce. (…) Nagle ta grupa nie jest atrakcyjna dla reklamodawców. To jest pozostałość dawnego procederu na który zgodziła się kiedyś Telewizja Polska wbrew własnym interesom. Ten dyktat służy tylko i wyłącznie komercyjnym nadawcom, takim jak TVN, w mniejszym stopniu Polsatowi. Konsekwencją tego jest sytuacja w której TVP, która zmiażdżyła Polsat, jeśli chodzi o oglądalność meczów EURO 2016 ma mniejsze wpływy reklamowe. To jest rzecz do dyskusji, to jest pewna sfera patologii, którą zaczęliśmy z impetem zmieniać,

Prezes Kurski pytany o podjęcie kroków w tej sprawie powiedział:

Toczyliśmy w tej sprawie dialog techniczny, profesjonalnie, wręcz naukowo jesteśmy zmotywowani do działania, w związku z szerokim odzewem na nasze zapytania ofertowe. Mamy zgłoszenie m.in. z Wielkiej Brytanii od właściciela firmy o światowej renomie, będącej konkurentem Nielsena. Krótko mówiąc, rozpoczęliśmy profesjonalne szukanie sposobu doprowadzenia polskiej telemetrii do porządku, równości i uczciwości stron.

Do tej pory Telewizja Polska była ograbiana z dziesiątków milionów złotych, jeśli nie setek, przynależnych jej przy rozliczeniu wieloletnim z wpływów reklamowych, gdyby panowały uczciwe zasady na rynku reklamowym. Jako prezes Telewizji Polskiej z całą stanowczością oświadczam, że nie pozwolę na to, by nadawca publiczny był okradany z należnych mu pieniędzy. Nie może być tak, że mamy większą oglądalność i miażdżymy konkurencję, a nasze wpływy są mniejsze, dlatego że ktoś wcześniej zrobił zmowę kartelową na rynku i umówił się co do przestrzegania absurdalnych, niemoralnych i nielogicznych ekonomicznie zasad. To trzeba przełamać i mam nadzieję, że naruszyliśmy kamień, a lawina pójdzie już wkrótce

—zapowiedział prezes Jacek Kurski.

Wspomniany został także polski sukces w Amsterdamie na Mistrzostwach Europy w lekkoatletyce, które zakończyły się w niedzielę (Polacy zdobyli tam 12 medali, w ostatni - 8, w tym 3 złote), który może być optymistyczną prognozą na Igrzyska w Rio de Janeiro. Olimpijskie emocje będą towarzyszyć Polakom od 5 do 21 sierpnia. TVP będzie wyłącznym nadawcą transmisji olimpijskiej i pokaże aż 800 godzin sportowych zmagań na żywo (w przypadku Igrzysk w Londynie było to 450 godzin) i po raz pierwszy na trzech antenach: TVP 1, TVP 2 i TVP Sport. Od dzisiaj, tj. 12 lipca do 18 lipca TVP będzie transmitować także rywalizację kolarzy na trasie 73. Tour de Pologne.

Nikola Bochyńska

« poprzednia strona
12

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych