Telewizja Polska zamieściła ogłoszenie, w którym informuje, że poszukuje nowej firmy, która będzie zajmować się mierzeniem oglądalności stacji. Z dotychczasowej współpracy z AGB Nielsen Media Research telewizja publiczna nie jest zadowolona.
TVP spodziewa się uzyskać pełną wiedzę na rynku dostępnych usług, technik badawczych oraz potencjalnych oferentów, którzy mogą być zainteresowani stworzeniem alternatywy w segmencie badań, zdominowanym obecnie przez tradycyjną telemetrię
—czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym na stronie Telewizji Polskiej S.A.
TVP zrezygnowała ze współpracy z Nielsenem w momencie kiedy telewizja nie mogła zweryfikować dotychczasowych badań oglądalności. Firma współpracująca z Telewizją Polską odmówiła także dostarczenia kodów pocztowych osób objętych badaniem telemetrycznym.
Na przykład w ubiegłym tygodniu „Wiadomości” podały, że według sondażu telefonicznego wydanie z poprzedniego dnia oglądać miało 4,1 mln widzów. Natomiast z badania Nielsena wynikało, że oglądalność wyniosła 2,88 mln widzów
—podaje portal niezależna.pl.
Z usług AGB Nielsen niezadowolona jest nie tylko Telewizja Polska. Również w USA wiele firm krytykuje współpracę z Nielsen.
kk/niezależna.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/293549-telewizja-polska-zakonczy-wspolprace-z-agb-nielsen-tvp-ma-dosc-badan-ogladalnosci-ktorych-nie-moze-zweryfikowac?wersja=mobilna
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.