Telewizja Polska zakończy współpracę z AGB Nielsen? TVP ma dość badań oglądalności, których nie może zweryfikować

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. Fratria
fot. Fratria

Telewizja Polska zamieściła ogłoszenie, w którym informuje, że poszukuje nowej firmy, która będzie zajmować się mierzeniem oglądalności stacji. Z dotychczasowej współpracy z AGB Nielsen Media Research telewizja publiczna nie jest zadowolona.

TVP spodziewa się uzyskać pełną wiedzę na rynku dostępnych usług, technik badawczych oraz potencjalnych oferentów, którzy mogą być zainteresowani stworzeniem alternatywy w segmencie badań, zdominowanym obecnie przez tradycyjną telemetrię

—czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym na stronie Telewizji Polskiej S.A.

TVP zrezygnowała ze współpracy z Nielsenem w momencie kiedy telewizja nie mogła zweryfikować dotychczasowych badań oglądalności. Firma współpracująca z Telewizją Polską odmówiła także dostarczenia kodów pocztowych osób objętych badaniem telemetrycznym.

Na przykład w ubiegłym tygodniu „Wiadomości” podały, że według sondażu telefonicznego wydanie z poprzedniego dnia oglądać miało 4,1 mln widzów. Natomiast z badania Nielsena wynikało, że oglądalność wyniosła 2,88 mln widzów

—podaje portal niezależna.pl.

Z usług AGB Nielsen niezadowolona jest nie tylko Telewizja Polska. Również w USA wiele firm krytykuje współpracę z Nielsen.

kk/niezależna.pl

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych