Czy to się kiedykolwiek skończy? Kolejny „polski obóz zagłady” w zachodnich mediach. Tym razem we francuskim dzienniku „Le Figaro”

Fot. Wikimedia Commons/Dnalor01/CC BY-SA 3.0 de
Fot. Wikimedia Commons/Dnalor01/CC BY-SA 3.0 de

Francuski dziennik „Le Figaro” opublikował dziś artykuł o procesach trzech byłych strażników niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz, które niebawem ruszą w niemieckich sądach. Fakt, że Auschwitz podobnie jak pozostałe obozy koncentracyjne na terenie Polski, założyli Niemcy i to oni nim zarządzali, najwyraźniej umknęło uwadze redaktorów dziennika.

Przeczytaj oryginalny tekst na stronach „Le Figaro”

Ich zdaniem był to bowiem „polski obóz zagłady”. Wyliczając oskarżenia, jakie prokuratura wysuwa wobec jednego z byłych strażników Auschwitz, 93-letniego Ernsta Tremmela, „Le Figaro” pisze:

Jest oskarżony o to, że nadzorował trzy transporty deportowanych z Berlina, Drancy we Francji oraz Westerbork w Holandii Żydów. Kilku innych byłych strażników SS Auschwitz oraz „kolejnego polskiego obozu zagłady - Majdanka” także są przedmiotem śledztw. Co pokazuje gotowość Niemiec do rozliczenia dawnych nazistów z ich zbrodni

W tym momencie czytelnik jest już całkowicie skołowany. To niemieccy naziści, pan Tremmel i jego współoskarżeni, strzegli polskich obozów? Czy strzegli jednak obozów niemieckich? Zapewne znów usłyszymy, że zostało zastosowane kryterium „geograficzne”. Tymczasem przymiotnik „polskie” jednoznacznie daje do zrozumienia, że to Polacy zakładali Auschwitz i Majdanek i nimi zarządzali.

Fot. lefigaro.fr/screenshot
Fot. lefigaro.fr/screenshot

To nie pierwszy taki przypadek kształtowania fałszywego obrazu historii i Polski w oczach francuskich czytelników. Swego czasu „Le Figaro” z uporem pisał o Powstaniu Warszawskim jako o „drugim powstaniu w getcie”.

W styczniu 2005 r. relacjonując rozmowę z żydowskim historykiem z Izraela Efraimem Zuroffem przytoczył ocenę swojego rozmówcy, który stwierdził, że w Rumunii, na Litwie oraz w Polsce istniał „reżim pronazistowski”.

Po interwencji polska ambasada uzyskała przeprosiny od redakcji gazety. Opublikowała ona sprostowanie, że dziennikarz gazety nie miał intencji zarzucania Polakom kolaboracji z nazistami przy eksterminacji Żydów. Ciekawe, czy tym razem również sprostują swoje kłamstwo.

W styczniu b. r. przewodniczący Centralnego Konsystorzu Izraelskiego we Francji Joël Mergui powiedział w programie “Le Grand Décryptage” francuskiej telewizji I-Télé (należącej do grupy Canal+), że „Polacy zagazowali Żydów”.

W 2007 roku Komitet Światowego Dziedzictwa UNESCO , na wniosek Polski zmienił nazwę byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau we wpisie na listę Światowego Dziedzictwa na ” Auschwitz-Birkenau. Niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady (1940-1945) ”.

Czytaj także: Po latach bezkarności stanął przed sądem. Ruszył proces 94-letniego byłego strażnika z Auschwitz

Oraz: Szef żydowskiej organizacji obraża Polaków we francuskiej telewizji. „Zagazowali Żydów”. ZOBACZ WIDEO

Ryb, lefigaro.fr


Do nabycia „wSklepiku.pl”:„Niemieckie Miejsca Zagłady w Polsce”.

Publikacja poświęcona jest takim miejscom zagłady jak: Auschwitz, Bełżec, Sobibór, Treblinka, Majdanek.

110 archiwalnych i współczesnych zdjęć kilku autorów w 6 rozdziałach.

Studio TV

W tym miejscu za chwilę pojawią się komentarze...