Idą zmiany! Prof. Gliński: Ustawa o mediach publicznych za miesiąc, najpóźniej po Świętach! Sellin: "Zmieniamy ich ustrój, który od 23 lat jest błędny"

Czytaj więcej 50% taniej
Subskrybuj
fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

Ustawa o mediach publicznych za miesiąc, najpóźniej po Świętach

— mówi prof. Piotr Gliński w rozmowie z Telewizją Republiką, pytany o kalendarz prac rządu w sprawie ustawy medialnej.

Wicepremier i minister kultury i dziedzictwa narodowego w niedzielę wieczorem miał dość, nazwijmy to dyplomatycznie, dziwną rozmowę w siedzibie Telewizji Polskiej z red. Lewicką.

CZYTAJ TAKŻE: Prof. Gliński do red. Lewickiej: „To jest program propagandowy. Wasza stacja uprawia propagandę i manipulację od kilku lat. Tak telewizja publiczna nie powinna funkcjonować”

O zmianach w mediach publicznych mówił również Jarosław Sellin w wywiadzie dla „Super Expressu”. Wiceminister kultury odrzuca zarzuty o chęć „przejęcia mediów”.

Nie robimy tego, co inni, bo robimy absolutnie nową rzecz. Zmieniamy ustrój mediów publicznych, który od 23 lat jest błędny. Media publiczne są spółkami prawa handlowego i muszą tłumaczyć się przed ministrem skarbu. Czyli przed politykiem, członkiem jakiejś partii, od którego dostają absolutorium! I muszą wykazywać, że przynoszą zysk, a nie czy wypełniają swoją misję. To patologia

— ocenia Sellin.

Pytany o kwestię Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Sellin tłumaczy, że nowy rząd będzie musiał przyjrzeć się jego działalności.

Modne jest dziś słowo „audyt” i w dialogu z twórcami filmowymi będziemy chcieli dokonać takiego przeglądu funkcjonowania PISF po 10 latach. Zobaczymy, czy zmiany są potrzebne

— podkreśla.

I dodaje:

PISF ma rocznie 120-150 mln zł na produkcję wszystkich filmów. Mamy świadomość, że wielkie produkcje historyczne w tym budżecie się nie zmieszczą. Dlatego będziemy rozmawiać z instytucjami państwowymi i samorządowymi o jakimś montażu finansowym, który na to pozwoli. I ogłaszać konkursy na scenariusze…

— czytamy.

lw, Telewizja Republika, Super Express

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych