Młody Tusk wygrał z wydawcą "Wprost". Giertych triumfuje: "Publicznie wzywali mnie do pozwania ich"

Fot. YouTube
Fot. YouTube

Wydawca tygodnika „Wprost” ma przeprosić Michała Tuska oraz zapłacić odszkodowanie za sugestię popełnienia przez niego przestępstwa w aferze Amber Gold - informuje portal wirtualnemedia.pl. Syna byłego premiera reprezentował w sądzie mecenas Roman Giertych.

Artykuł pt. „Michałowi Tuskowi grozi nawet 10 lat więzienia” ukazał się w tygodniku „Wprost” w sierpniu 2012 r. i dotyczył złożenia przez Stowarzyszenie „Stop Korupcji” do Prokuratury Rejonowej Gdańsk Śródmieście zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa przez Michała Tuska. Stowarzyszenie zdecydowało się na taki krok po informacji w tygodniku, jakoby syn ówczesnego premiera miał przekazać kierownictwu upadłych linii lotniczych OLT Express, będących własnością szefa Amber Gold Marcina P., danych dotyczących kwoty, jaką konkurencyjne linie Wizz Air płacą Portowi Lotniczemu w Gdańsku za obsługę jednego pasażera.

W poniedziałek Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że AWR „Wprost” musi zapłacić Michałowi Tuskowi 30 tys. zł zadośćuczynienia oraz opublikować przeprosiny na głównej stronie portalu wprost.pl. Wyrok jest nieprawomocny.

Roman Giertych nie kryje satysfakcji z wyroku. O postanowieniu sądu poinformował na swoim profilu na Facebooku, a swój komentarz zatytułował: „Panu Latkowskiemu do sztambucha”.

Pamiętam jak niektórzy dziennikarze „Wprost” (już obecnie byli) publicznie wzywali mnie do pozwania ich za teksty o Michale Tusku. Jak mówi starożytne przysłowie: volenti non fit iniuria, chcącemu nie dzieje się krzywda…

— cieszy się Giertych.

Wydawca „Wprost” uznał wyrok za „bezzasadny” i zapowiada złożenie apelacji.

W sprawie Tusk - AWR „Wprost”, sąd stanął po stronie syna polityka, a nie prasy, co stanowi niedopuszczalne ograniczenie wolności prasy

— podkreśla Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa PMPG Polskie Media w rozmowie z wirtualnemedia.pl.

Orzeczenie sądu uznaje za dziwne, ponieważ chodziło o syna premiera, który nie stał w cieniu i świadomie inicjował zainteresowanie mediów swoją osobą.

W ocenie wydawcy społeczeństwo ma prawo do informacji, a artykuły przedrukowywane nawprost24.pl dotyczyły kwestii interesujących społeczność, bo przecież sprawy Amber Gold. Wydawca uważa, że w artykułach nie chodziło o zwyczajne zaspokojenie ciekawości przeciętnego czytelnika

— podkreśla Pawłowska-Pojawa.

Czytaj także: W sądzie bez zaskoczeń. Młody Tusk (z pomocą Giertycha) wygrywa z wydawcą „Super Expressu”

bzm/wirtualnemedia.pl

Studio TV

W tym miejscu za chwilę pojawią się komentarze...

Redaktor Naczelna: Marzena Nykiel

Zespół: Krzysztof Bałękowski, Wojciech Biedroń, Adam Kacprzak, Jacek Karnowski, Michał Karnowski, Tomasz Karpowicz, Kamil Kwiatek, Aleksander Majewski, Adam Stankiewicz, Weronika Tomaszewska, Anna Wiejak.

Autorzy: Łukasz Adamski, Piotr Cywiński, Krzysztof Feusette, Grzegorz Górny, Edyta Hołdyńska, Jerzy Jachowicz, Aleksandra Jakubowska, Stanisław Janecki, Dorota Łosiewicz, Maja Narbutt, Maciej Pawlicki, Andrzej Potocki, Marek Pyza, Aleksandra Rybińska, Marcin Wikło.

Używasz przestarzałej wersji przeglądarki Internet Explorer posiadającej ograniczoną funkcjonalność i luki bezpieczeństwa. Tracisz możliwość skorzystania z pełnych możliwości serwisu.

Zaktualizuj przeglądarkę lub skorzystaj z alternatywnej.