Mainstream słabnie. Spada sprzedaż „Gazety Wyborczej”, „Fakty” TVN tracą aż 400 tys. widzów, „Wiadomości” TVP1 – prawie 200 tys.

Fot. Artur Andrzej/CC/Wikimedia Commons
Fot. Artur Andrzej/CC/Wikimedia Commons

”Wiadomości” są liderem, jeśli chodzi o programy informacyjne. Dotychczasowego głównego konkurenta - „Fakty” TVN w rankingu wyprzedził nawet „Teleexpress” emitowany na antenie telewizyjnej „Jedynki”. Znaczną liczbę czytelników straciła „Gazeta Wyborcza”.

Chociaż czołowy program informacyjny TVP ma pozycję lidera (w kwietniu 2015 roku oglądało je średnio 3,43 mln widzów, co stanowi 24,67 proc. udziału w rynku telewizyjnym), to w porównaniu do kwietnia zeszłego roku, „Wiadomości” straciły 5,06 proc. widzów, czyli 183 tys. oglądających.

Jeszcze większy spadek popularności zanotowały „Fakty” TVN, którym najwyraźniej nie przysłużył się skandal z Kamilem Durczokiem w roli głównej. Oglądalność programu zmniejszyła się aż o 12,52 proc., co stanowi stratę 421 tys. widzów. Obecnie „Fakty” ogląda 2,94 mln osób.

Czołowy program informacyjny stacji TVN wyprzedził nawet „Teleexpress”, który porusza mniej ważne tematy, często z przymrużeniem oka. Liczba osób oglądających 15-minutowy program wzrosła o 10,85 proc. (327 tys. osób). Obecnie „Teleexpress” cieszy się liczbą 3,34 mln oglądających.

Fatalną kondycję mainstreamowych mediów można zauważyć również na rynku prasowym. Jak podaje Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, rozpowszechnianie płatne „Gazety Wyborczej”, wydawanej przez Agorę, wyniosło w marcu 2015 roku zaledwie 175 370 sztuk, co oznacza spadek o 7,65 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

gah/wirtualnemedia.pl/PAP

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.