Właściciel wydawcy Newsweeka, niemiecko-szwajcarski koncern Ringier Axel Springer Media AG, nie widzi nic niestosownego w artykule o Andrzeju Dudzie, który ukazał się w ostatnim wydaniu tygodnika. Mimo, iż ma on wyraźny wydźwięk antysemicki.

Rzeczniczka koncernu Alexandra Delvenakiotis, z którą udało nam się skontaktować, nie odpowiedziała na nasze pytanie, czy zawartość i wydźwięk artykułu są zgodne ze standardami panującymi w firmie. Przysłała nam zamiast tego lakoniczną deklarację:

Tygodnik „Newsweek Polska” w artykule „Duda gracz” opisał życie i karierę polityczną Andrzeja Dudy, która doprowadziła go do kandydowania na urząd prezydenta RP. Oskarżanie redakcji „Newsweeka” o szerzenie antysemityzmu są absurdalne i bezzasadne, a ich celem jest naruszenie renomy tygodnika, który jest powszechnie znany z walki z wszelkimi przejawami dyskryminacji, w tym z antysemityzmem

—głosi deklaracja. Także redaktor naczelny tygodnika Tomasz Lis ma pełne poparcie koncernu.

Ringier Axel Springer Media AG, właściciel wydawcy tygodnika „Newsweek Polska”, zapewnia, że w przygotowaniu opublikowanego artykułu dochowano wszelkich standardów dziennikarstwa, w związku z czym w pełni wspiera działania zespołu redakcyjnego oraz redaktora naczelnego Tomasza Lisa

— czytamy.

Ryb


Polecamy wSklepiku.pl:„Metody manipulacji XXI wieku”.

Napisany w lekkiej i przystępnej formie leksykon technik manipulacyjnych jakimi posługują się nie tylko twórcy reklam, namawiając nas do coraz to nowych zakupów, lecz także rozmaici „Mali Bracia”, czyli cyniczni politycy, dziennikarze oraz osoby kształtujące zawodowo opinią publiczną. Autor przedstawia rozmaite techniki manipulacji oraz udziela rad, jak im nie ulegać.