Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamy rajstop Ballerina są niezgodne z normami obyczajowymi, ponieważ kilkuletnie dziewczynki przedstawiane są jak osoby dorosłe i zostały im nadane cechy seksualne - informuje portal wirtualnemedia.pl.
Chodzi o rajstopy El Baby firmy Ballerina. Ubrane w nie kilkulatki są wystylizowane na wampa - chodzi o wyzywające pozy, przesadny makijaż i nieodpowiedni do wieku strój.
W jednej ze skarg napisano, że małe dziewczynki reklamujące rajstopy kojarzą się bardziej z kobietami z klubów nocnych niż z dziećmi.
Ich fryzury i makijaże są niestosowne, ubiór wyzywający, podobnie jak przyjmowane pozy. Jest to skrajny przykład seksualizacji dzieci
— czytamy.
Ktoś inny zwrócił uwagę, że „reklama wykorzystuje wizerunek dzieci w sposób niezgodny z normami obyczajowymi”.
Dzieci przedstawione są jak dorośli i nadane zostały im cechy seksualne. Zastanawiające jest to, kto miałby być odbiorcą tych reklam.
Przedstawiciele firmy Ballerina tłumaczą, że kolekcja rajstop i sesja zdjęciowa miały mieć charakter rockowy.
Tkane złotą przędzą kieszonki i klamerki zaciągnięte z ,,rockowego” stylu są na to dowodem. Fryzury miały być uzupełnieniem tego tematu. Tonacje sesji w kolorze czarnym być może zostały odebrane na naszym rodzimym rynku dalece od świata dziecięcego, jednakże w innych krajach Europy kolor ten jest stosowany powszechnie w rajstopach oraz w ubiorach dziecięcych np. we Francji czy Wielkiej Brytanii. W naszej ofercie to jedyna kolekcja zrealizowana w takim stylu. Posiadamy również w bardziej romantycznej stylistyce inne kolekcje dziecięce: ,,śnieżną” całą w białych tonacjach, kolekcje ,,różaną” w tonacjach różu oraz kolekcje ,,letnie sny” w kolorach liliowych wiosennych kwiatów. Uważamy tym samym że zarzut „seksualizacja dzieci” jest dla nas szokujący
— czytamy w pisemnej odpowiedzi na złożone skargi.
Firma twierdzi, że kolekcja El Baby istnieje na rynku od 5 lat i nigdy wcześniej nikt odebrał zdjęć w sposób tak radykalny i drastyczny.
Obecnie nie posiadamy już na stanie żadnych opakowań z tejże kolekcji, nie jest ona już w produkcji od 3 lat, jesteśmy zaskoczeni i z dużą przykrością odbieramy zaistniałą sytuacje. Jednakże jeśli te zdjęcia uraziły choćby jedną kobietę czy mamę, jest nam z tego powodu bardzo przykro i z góry przepraszamy
— napisali przedstawiciele firmy Ballerina.
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.
Można zrozumieć to, że firmy chcą przedstawić swoje produkty w jak najatrakcyjniejszy sposób. Powinny jednak poważnie zastanowić się, czy jeśli w swoich reklamach pokazują dzieci, nie wyrządzają im krzywdy.
bzm/wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/224352-skandaliczna-reklama-rajstop-dla-dzieci-dziewczynki-pokazano-jako-wampy
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.