To nie kolejna część animowanego hitu „Auta”, to społeczny spot Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, którego celem jest wyeliminowanie z polskich dróg niesprawnych autobusów przewożących dzieci na wakacje.
NIE MA LITOŚCI dla niesprawnego autobusu, który wozi twoje dziecko
— grzmi końcowe hasło reklamy.
Głos lektora radzi rodzicom, by sprawdzili, czy ich dziecko nie jeździ smutnym autobusem. By to zrobić, wystarczy wejść na stronę www.bezpiecznyautobus.gov.pl i wpisać numer rejestracyjny pojazdu, do którego ma się zastrzeżenia. To bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów.
Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie forma reklamówki. Spot pokazuje czarny humor godny samego Monty Pythona.
„Smutny Autobus”, który pokazany jest jako brudny i zniszczony, zostaje odtrącony przez inne pojazdy i staje się obiektem drwin. Powoduje to u niego depresję i myśli samobójcze.
Gdy jedzie do złomowania, nagle ożywa dzięki motylkowi, który zatrzymuje taśmę. Niestety filmik nie kończy się happy endem.
Zobacz spot MSW
MG
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/201952-kampania-msw-ze-smutnym-autobusem-promuje-samobojstwo-zobacz-wideo