Rodzice proszą stacje radiowe o więcej kultury!

fot. sxc.hu
fot. sxc.hu

Prawdziwą plagą stały się ostatnimi czasy reklamy suplementów diety, poprawiających sprawność seksualną. Zarówno dorośli, jak i dzieci – najmłodsi słuchacze stacji radiowych – wielokrotnie wysłuchują w ciągu dnia informacji o „poprawianiu erekcji”, „nabieraniu ochoty na seks” i byciu „sprawnym seksualnie zawsze i wszędzie”. Reklamy te bez żadnych ograniczeń emitowane są przez całą dobę. Wiedzą o tym wszyscy rodzice, których dzieci zostały narażone na tego typu przekazy.

W godzinach pomiędzy 6 a 20, tylko w marcu, wyemitowano 1353 reklamy suplementów wspomagających potencję. Emisje miały miejsce w 32 stacjach radiowych (lokalnych jak i ogólnopolskich): RMF FM, Zet, TOK FM, Vox FM, WAWA, Antyradio, Eska, Zet Gold, Złote Przeboje, Rock Radio. Wielu rodziców podkreśla, że dzieci słuchając tego typu spotów czują zażenowanie i zawstydzenie. O ile trudno sobie wyobrazić 50-letniego mężczyznę, który tłumaczy małej dziewczynce lub małemu chłopcu, jak wzmacnia swoją erekcję, o tyle stacje radiowe – poprzez reklamowych lektorów – właśnie weszły w rolę takiego „nauczyciela”, dokonują na dzieciach swoistego gombrowiczowskiego „gwałtu przez uszy”.

  • Bezkrytyczna emisja takich reklam jest naszym zdaniem dowodem na to, iż stacje radiowe bardziej dbają o dobro reklamodawców niż swoich słuchaczy, szczególnie rodzin z dziećmi – mówi Lesław Sierocki, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Twoja Sprawa. Podkreśla również, że Stowarzyszenie otrzymywało od miesięcy wiele skarg od konsumentów.

  • Po to stworzono „czas chroniony”, aby dzieci nie musiały stykać się z informacjami, których naturalnym odbiorcą powinien być dorosły. Takie praktyki w szanujących się rozgłośniach nigdy nie powinny mieć miejsca – dodaje Sierocki.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa, zajmujące się m.in. ochroną konsumentów przed obscenicznością i brakiem kultury w mediach, rozpoczęło akcję konsumencką, której celem jest zmiana praktyki biznesowej nadawców radiowych. W jej ramach konsumenci wysyłają listy do nadawców z prośbami o zaniechanie emisji tego typu reklam w czasie chronionym (tj. od godz. 6 do godz. 20).

W akcji można wziąć udział na stronie www.twojasprawa.org.pl . Wystarczy minuta, aby korzystając z przyjaznego formularza, wysłać swój apel do nadawców i producentów leków.

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Autor

Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24 Wspieraj patriotyczne media wPolsce24

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych