Wśród młodych widzów w Europie najwięcej czasu przed telewizorem spędzają Portugalczycy. Według raportu Europejskiej Unii Nadawców w 2012 r. oglądali oni codziennie telewizję średnio 308 minut. Młodzi Polacy - niemal o połowę czasu krócej.
Za Portugalczykami uplasowali się Rosjanie (257 minut), Turcy (256 minut), Belgowie francuskojęzyczni (229 minut), Węgrzy (196 minut) i Serbowie (194 minuty). Polacy w wieku od 15 do 34 lat w 2012 r. spędzali przed telewizorem 163 minuty. Czas ten wydłużył się w porównaniu z 2011 r. o minutę.
Co najmniej 15 minut dziennie telewizję oglądało 82,9 proc. młodych Polaków. W tym zestawieniu liderem są Holendrzy - wśród młodych obywateli tego kraju telewizję kwadrans dziennie ogląda 92,6 proc. Średnia europejska wyniosła w 2012 r. 81,7 proc. Jedynie co drugi Włoch (53,1 proc.) w grupie wiekowej od 15. do 34. roku życia deklaruje, że ogląda telewizję codziennie co najmniej 15 minut. Plasuje to młodych Włochów na ostatnim miejscu w rankingu.
Europejska Unia Nadawców zbadała również, ile czasu młodzi widzowie w Europie poświęcają na oglądanie telewizji publicznej. Najdłużej - prawie pół godziny - programy publicznych nadawców oglądają Belgowie niderlandzkojęzyczni, którzy codziennie przed telewizorem spędzają łącznie 102 minuty. Za nimi w rankingu są Szwedzi (21 minut na 110 ogółem), Finowie (20 minut na 111 ogółem), Czesi (21 minut na 125 ogółem) i Norwegowie (20 minut na 129 ogółem). Za Norwegami na szóstym miejscu ex aequo uplasowali się Polacy (24 i pół minuty na 163 ogółem), Włosi (26 minut na 196 ogółem) i Holendrzy (23 minuty na 150 ogółem).
Młodzi Portugalczycy, najdłużej w Europie siedzący przed telewizorem, na oglądanie kanałów telewizji publicznej poświęcają codziennie zaledwie 11 minut. Młodzi Brytyjczycy oglądają kanały BBC 25 i pół minuty dziennie, nie byli jednak brani pod uwagę w rankingu z uwagi na brak danych o średnim dziennym czasie oglądania telewizji ogółem.
Według badania największy udział w rynku mają stacje publiczne Belgii niderlandzkojęzycznej (29,6 proc. udziału w widowni), Wielkiej Brytanii (25,5 proc.) i Rosji (25,6 proc.). Udział w rynku Telewizji Polskiej w 2012 r. wyniósł 24,5 proc.
Europejska Unia Nadawców (European Broadcasting Union) zrzesza blisko 60 publicznych nadawców radiowych i telewizyjnych z Europy, Bliskiego Wschodu i północnej Afryki. Została założona w 1950 r.
AP/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/lifestyle/91700-ile-czasu-mozna-spedzic-przed-telewizorem
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.