Porozumienie Jarosława Gowina nie widzi możliwości poparcia projektu ustawy o podatku od reklam w zaproponowanym kształcie - czytamy w stanowisku Porozumienia datowanym na piątek. Porozumienie podkreśliło, że popiera wprowadzenie do polskiego systemu prawnego opodatkowania globalnych koncernów medialnych i technologicznych.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: TYLKO U NAS. Porozumienie nie wiedziało o podatku od reklam? Bielan: Oczywiście, że ten projekt był konsultowany z Gowinem
Porozumienie Jarosława Gowina popiera również poszukiwanie i wdrażanie rozwiązań, które pozwolą na zwiększanie przychodów Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzenie Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Podkreślamy jednak, że należy to robić minimalizując negatywne skutki wzrostu obciążeń dla polskich przedsiębiorców
— czytamy w stanowisku partii, do którego dotarła PAP.
Niestety, z rozczarowaniem musimy stwierdzić, że konstrukcja zaprezentowana w omawianym projekcie ustawy nie przyniesie w wyżej wymienionych obszarach pożądanych skutków. Co więcej, w naszej ocenie może wywołać dla polskich przedsiębiorców, mediów krajowych oraz obywateli wiele skutków negatywnych
— dodano w stanowisku.
Dyskryminacja mediów
Zdaniem Porozumienia skutkiem projektu byłaby „jeszcze głębsza dyskryminacja mediów krajowych w stosunku do podmiotów globalnych”.
Stoi to w całkowitej sprzeczności z programem Zjednoczonej Prawicy. Podkreślamy także, że przedstawiony projekt nie został wcześniej skonsultowany z naszą partią
— czytamy w stanowisku.
W związku z przedstawionymi wyżej argumentami Porozumienie Jarosława Gowina nie widzi możliwości poparcia projektu ustawy w zaproponowanym kształcie. Jednocześnie deklarujemy gotowość przystąpienia do prac nad ustawą, która realnie opodatkuje medialne korporacje technologiczne działające na rynku polskim i unijnym
— dodało Porozumienie.
mly/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/lifestyle/539005-porozumienie-przeciwne-podatkowi-od-reklam