Niemiecki astronauta nagrał niesamowity film z kosmosu. ZOBACZ WIDEO!

fot. youtube.com

Europejska Agencja Kosmiczna opublikowała we środę film nagrany przez niemieckiego astronautę Alexandra Gersta. Nagranie pokazuje Ziemię z perspektywy Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Możecie zobaczyć, jak stąd wygląda nasza planeta. Chcemy tę perspektywę zabrać ze sobą na Ziemię

— napisał Gerst w czasie czatu z mieszkańcami swojej rodzinnej miejscowości Künelsau w Badenii-Wirtembergii.

Wideo, które ma już ponad 300 tysięcy wyświetleń, pokazuje naszą planetę w nocy i za dnia. Widać na nim też niesamowitą Aurora Borealis, czyli Zorzę Polarną.

Gerst, który od maja tego roku jest w kosmosie, za pomocą mediów społecznościowych regularnie dzieli się ze swoimi fanami wrażeniami z życia na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej oraz zdjęciami Ziemi zrobionymi z orbity.

Astronauta podczas swojego pobytu w kosmosie był nawet w stanie obejrzeć na żywo mecz Mundialu pomiędzy reprezentacjami Niemiec i Argentyny. Otrzymał także kilka specjałów niemieckiej kuchni, dostarczonych mu dzięki specjalnemu systemowi zaopatrzenia dla kosmonautów.

Pochodzący z Badenii-Wirtembergii Niemiec jest byłym harcerzem. Do programu kosmicznego został wytypowany przez Europejską Agencję Kosmiczną już w 2009 roku. Gerst studiował w Niemczech i Nowej Zelandii. Może się pochwalić doktoratem Unwersytetu w Hamburgu.

thelocal.de/tk