Badania specjalistów: Chcesz wywołać zazdrość innych kobiet, ubierz się na czerwono

Fot. freeimages.com
Fot. freeimages.com

Kobiety w czerwonym ubraniu wzbudzają zainteresowanie mężczyzn, ale w innych kobietach budzą zazdrość i niepokój - wykazały badania specjalistów amerykańskich. Pisze o tym periodyk „Personality and Social Psychology Bulletin”.

Nie ma wątpliwości, że czerwony kolor sprawia, że kobiety wydają się być bardziej atrakcyjne. Przekonani są o tym zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Ich reakcje są jednak zupełnie odmienne: o ile mężczyźni chętniej spoglądają na kobiety w czerwonym stroju, to inne kobiety spoglądają na nie podejrzliwie.

Wskazują na to badania dr. Andrew Elliota i jego zespołu z University of Rochester w stanie Nowy Jork. Za pośrednictwem internetu sprawdzali opinie 660 kobiet w wieku 18-65 lat pochodzące z różnych grup etnicznych. W pierwszym badaniu specjaliści pytali, co sądzą o innych kobietach ubranych na biało, zielono i czerwono.

Okazało się, że wystarczyło, by kobiety były w czerwonym stroju, a były od razu oceniane jako bardziej zainteresowane seksem i rozwiązłe. Te same panie robiły na swych rówieśniczkach inne wrażenie, jeśli tylko pokazywano je w białym lub zielonym stroju.

Kobiety w czerwony ubraniu u innych pań mogą wzbudzić uczucie zazdrości i niepokoju. Uczestniczący w badaniach dr Adam Pazda University of Rochester tłumaczy, że sygnalizują to negatywne wypowiedzi, na przykład takie, że są one niesympatyczne.

Dr Elliot twierdzi, że kolor czerwony jest wyraźnym erotycznym sygnałem dla obojga płci. Z czego to się wywodzi? Prawdopodobnie z uwarunkowań ewolucyjnych. Wśród szympansów agresję wywołują samice, których narządy są bardziej ukrwione, a przez to czerwone i obrzmiałe. Z kolei u rezusów czerwone nabrzmienie twarzy świadczy o gotowości do parzenia się.

MG/PAP

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.