Administracyjny nakaz uprzejmości wobec turystów wydał przedstawicielom branży handlu i usług burmistrz miasteczka Crucoli, w Kalabrii na południu Włoch. Właściciele sklepów i restauratorzy oraz hotelarze mają być mili do 14 września, czyli do końca sezonu.
Burmistrz tej popularnej wakacyjnej nadmorskiej miejscowości Domenico Vulcano wystosował specjalne pismo do właścicieli i pracowników wszystkich sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych przedstawiające szczegóły swojego rozporządzenia. Zgodnie z tym rozporządzeniem powinni oni dołożyć wszelkich starań, aby w sezonie letnim być uprzejmi i grzeczni wobec klientów, w szczególności turystów. Dotyczy to zwłaszcza handlu i usług w nadmorskiej części miasteczka.
Ale nie chodzi wyłącznie o uśmiechy i miłe słowa. Burmistrz polecił bowiem wyeksponować grzecznościowe hasła i zwroty skierowane do klientów.
Zwykłą kartką, rysunkiem, hasłem można szerzyć sławę naszych stron jako krainy gościnności, z której słynie Kalabria
— powiedział Vulcano lokalnym mediom.
To sposób na to - dodał- aby podnieść kulturę otwartości i ciepłej gościny.
Sklep czy lokal, który nie wywiesi miłego powitalnego hasła czy grzecznościowego symbolu zostanie przez lokalne władze „napiętnowany” ponieważ będzie uznany za miejsce z nieuprzejmą obsługą.
Przebywający w kalabryjskiej miejscowości turyści są zachęcani do udziału w głosowaniu, w którym wybrany zostanie najbardziej gościnny sklep lub lokal. Punkt, który otrzyma najwięcej głosów, ma zostać nagrodzony specjalną tabliczką przez radę gminy po zakończeniu sezonu letniego.
ann/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/lifestyle/204769-w-sezonie-letnim-trzeba-byc-uprzejmym-i-grzecznym-wobec-klientow-w-szczegolnosci-turystow